Senaste nytt

Vad skulle få dig att komma på en träff med personer från Businessclass.se

Det kan säkert vara ett tillfälle att träffas. Jag kommer vara där med brorsan och hans familj. När barnen åker allt som snurrar kan vi prata resor till karusellen stannar :).

Kan ju starta en livetråd från grönan så kan folk mötas upp över en matpaus eller fylla en jetline med folk från bc :)
Vi kanske ska försöka att ordna lite annorlunda inofficiella träffar.

T ex en träff på en stor galleria så att vi kan träffa på en café medan make/maka/sambo/barn shoppar.
Varför inte på IKEA restaurang. Det finns Småland för dem som har mindre barn ju. ;)

• Gilla
Reactions: JSQ
Jösses... IKEA och BC. Hade nog aldrig förväntat mig en sådan kombination. :D Men nog kan jag hänga med!

Kanske vi borde ha som ett minmum att AMEX och/eller Diners duger? Måste ju kunna förtjäna ens någonting med att dricka och äta på en BC-träff. ;)

För mig som bor "på landet" är det oftast ett större projekt att ta sig till en "vanlig träff" på en vardag om man inte har ett annat ärende i storstan som kan försvara en tågresa/hotell. Jag var på min första BC-träff på Grand när vi åt Nobelmiddagen och den typen av event är självklart "försvarbart" utan övriga planer för storstadsbesöket. Brasklappen inför Nobelmiddagen för min del var väl att jag inte äger en kostym och att jag skulle känna mig malplacerad i sällskapet med min "enkla klädsel". Men efter att ha hälsat på de flesta medlemmarna så infann sig bekvämligheten ganska snabbt och vi hade en riktigt bra kväll. Också väldigt kul att några andra medlemmar bodde på samma hotell och att frukost kunde ätas ihop med nyfunna vänner under avslappnade former.

IKEA och BC. Hade nog aldrig förväntat mig en sådan kombination.
IKEA är ju ett riktigt bra vattenhål när man är ute och reser eftersom man alltid vet vad man kan få tag på där i form av mat och godis.

Kanske vi borde ha som ett minmum att AMEX och/eller Diners duger?
Det har vi redan i Stockholm. Monks tar AmEx och vad jag vet tar IKEA också både och.. :)

Efter att igår ha varit på min första inofficiella träff och även min första kontakt med BC utanför forumet känner jag att det är passande att dela med sig av lite tankar här.

@trekker, @marbe166, @Mikeswede, @David Ericsson
Hur tyckte ni om er första inofficiella träffen?
Kände ni "utanför" eller "icke välkommen" av andra medlrmmar?

Jag är extremt nöjd med min första BC-träff. Det var otroligt roligt att få träffa likasinnade folk som också har ett stort intresse för flygande då jag inte gör det så ofta i vardagen. Jag är inte så aktiv med skrivandet på forumet och det var säkert många som inte hade någon aning om vem jag var. Ändå fanns det inte den minsta känsla av utanförskap; redan från första ögonblicket kände jag mig välkommen. Det spelar ingen roll vilka resemönster/möjligheter man har, själv har jag inte åkt business eller varit utanför Europa ännu. Vi är alla medlemmar här på forumet och har på något sätt ett intresse för flygande som agerar som en gemensam nämnare. För er som fortfarande tvekar inför att gå på en träff trycker jag på samma sak som nedanstående citat, det går snabbt att komma in i gänget och åtminstone jag själv ser redan fram emot nästa tillfälle att få träffa BC-folk, speciellt då jag inte hann prata med alla igår. :)

Till alla som läser denna tråden och känner att: "Jag vet inte riktigt om jag vill gå—det verkar ju bara vara ett litet gäng som går" så säger jag bara: GÅ! Under max 1 min känner man ingen. Sedan har man nya trevliga (om än lite konstiga...) vänner for life. Påminns om detta dagligen via andra kanaler, och har fått mig att göra lite "comeback" efter ett par års paus från skrivandet här.

Som för många andra är det främst tidsbrist/ej passande datum som gjort att jag inte kommit iväg på träffar tidigare. För mig är det enklare när det involverar någon typ av resa, då den troligtvis bokas ett tag innan själva eventet och planeringen därmed byggs runt att jag är borta de datumen. Allting som är flygplats/flygplan/flygbolagsrelaterat är av extra stort intresse men jag kommer definitivt även dyka upp på framtida träffar oavsett om det involverar något mer specifikt, en resa eller bara trevligt snack i gott sällskap med god mat och dryck.

Efter att igår ha varit på min första inofficiella träff och även min första kontakt med BC utanför forumet känner jag att det är passande att dela med sig av lite tankar här.

Jag är extremt nöjd med min första BC-träff. Det var otroligt roligt att få träffa likasinnade folk som också har ett stort intresse för flygande då jag inte gör det så ofta i vardagen. Jag är inte så aktiv med skrivandet på forumet och det var säkert många som inte hade någon aning om vem jag var. Ändå fanns det inte den minsta känsla av utanförskap; redan från första ögonblicket kände jag mig välkommen. Det spelar ingen roll vilka resemönster/möjligheter man har, själv har jag inte åkt business eller varit utanför Europa ännu. Vi är alla medlemmar här på forumet och har på något sätt ett intresse för flygande som agerar som en gemensam nämnare. För er som fortfarande tvekar inför att gå på en träff trycker jag på samma sak som nedanstående citat, det går snabbt att komma in i gänget och åtminstone jag själv ser redan fram emot nästa tillfälle att få träffa BC-folk, speciellt då jag inte hann prata med alla igår. :)

Som för många andra är det främst tidsbrist/ej passande datum som gjort att jag inte kommit iväg på träffar tidigare. För mig är det enklare när det involverar någon typ av resa, då den troligtvis bokas ett tag innan själva eventet och planeringen därmed byggs runt att jag är borta de datumen. Allting som är flygplats/flygplan/flygbolagsrelaterat är av extra stort intresse men jag kommer definitivt även dyka upp på framtida träffar oavsett om det involverar något mer specifikt, en resa eller bara trevligt snack i gott sällskap med god mat och dryck.
Ber om ursäkt att du fick vänta 10 minuter innan vi såg att du postat att du var utanför, det är inte ok. Vi planerar att skicka iväg några på ANA call button internat så responstiden blir 5 sekunder nästa gång :)

Jag var på workshop med @Dr. Miles som var jättebra. Men just då hade jag inga tankar på att köpa awardbiljett. Nu när jag sitter med över 200 000 EB-poäng och mitt livs första 2-4-1-voucher skulle jag gärna se en liknande grej igen - alltså att man tar med laptop och är lite uppgiftsfokuserad. Det betyder emellertid inte att öl inte får förekomma!

Toppen