Efter att igår ha varit på min första inofficiella träff och även min första kontakt med BC utanför forumet känner jag att det är passande att dela med sig av lite tankar här.
Jag är extremt nöjd med min första BC-träff. Det var otroligt roligt att få träffa likasinnade folk som också har ett stort intresse för flygande då jag inte gör det så ofta i vardagen. Jag är inte så aktiv med skrivandet på forumet och det var säkert många som inte hade någon aning om vem jag var. Ändå fanns det inte den minsta känsla av utanförskap; redan från första ögonblicket kände jag mig välkommen. Det spelar ingen roll vilka resemönster/möjligheter man har, själv har jag inte åkt business eller varit utanför Europa ännu. Vi är alla medlemmar här på forumet och har på något sätt ett intresse för flygande som agerar som en gemensam nämnare. För er som fortfarande tvekar inför att gå på en träff trycker jag på samma sak som nedanstående citat, det går snabbt att komma in i gänget och åtminstone jag själv ser redan fram emot nästa tillfälle att få träffa BC-folk, speciellt då jag inte hann prata med alla igår.
Som för många andra är det främst tidsbrist/ej passande datum som gjort att jag inte kommit iväg på träffar tidigare. För mig är det enklare när det involverar någon typ av resa, då den troligtvis bokas ett tag innan själva eventet och planeringen därmed byggs runt att jag är borta de datumen. Allting som är flygplats/flygplan/flygbolagsrelaterat är av extra stort intresse men jag kommer definitivt även dyka upp på framtida träffar oavsett om det involverar något mer specifikt, en resa eller bara trevligt snack i gott sällskap med god mat och dryck.