Senaste nytt

Vad skulle få dig att komma på en träff med personer från Businessclass.se

För de som tvekar gå dit, jag har tidigare varit aktiv på annat forum och där var jag en av de gamla rävarna. Mitt mission då var att de nya skulle komma in i gänget. Min uppfattning efter att varit på ett event till London så är det att folk är trevliga och bjuder på sig själva och att de gamla rävarna inte undviker de nya. Efter 1-2 öl så pratar alla glatt med varann.
Mitt problem är att många träffar är på torsdagar, det är min resa hem dag. Fredagar jobbar jag hemifrån och det är inte direkt en av de städer som ni andra väljer att dra igång något i. Jag & @Valley får kanske dra igång något, men risken är nog stor att vi bara blir två. ;-)

Vad skulle få mig att komma på en träff med personer från Businessclass.se?
Det skulle inte krävas mycket alls. Stundande Monks-träff är jag tyvärr förhindrad att deltaga vid, men det är i allmänhet väldigt lätt för mig som bor i Uppsala att åka till Hufvudstaden för kvällen (som alla vet är det ju närmare från Uppsala till Stockholm än omvänt). Även lite mer utsvävande äventyr välkomnas (jag befinner mig i Hong Kong med omnejd i mitten av nästa månad *hinthint*), London med tillhörande aktivitet under/över dagen låter skoj, skulle inte bli överraskad om min första BC-träff ägde rum i ett annat land.

Själv är jag ganska ny på forumet (drygt 1 år). Har funderat på detta med träffarna först på sistone och noterar dem nu i kalendern så jag kommer att dyka upp förr eller senare : )

Det som stoppat mig (innan denna tråden) är en känsla av feghet, träffa folk från internet kan vara mycket speciellt enligt min erfarenhet. Men i och med denna tråd tog jag mod till mig och bokade in mig på nästa bc träff i min hemstad (Uppsala).

Jag tycker det skulle vara trevlig att träffa andra BC:are och få ett ansikte. Men jag bor dock på annan ort och jag vill inte resa från familjen som jag ser lite som jag gör pga alla tjänsteresor. Men passar någon av mina tjänsteresor in på en träff så är jag på.

Är det någon träff/aktivitet planerad i samband med SAS Gröna Lund-jippo den 29 maj? Dit kommer iaf jag och min 10-årige reskamrat.

Toppen