Senaste nytt

Vad jobbar ni med? (Presentation av medlemmar)

30+ år, född, uppvuxen & boende i Göteborg. Jobbar sedan c:a ett år tillbaka för ett större amerikanskt företag som Sys Admin för vårt CRM-system (Salesforce.) Bygger, supporterar, utbildar och till viss del även analyserar lite grann mest hela dagarna här från vårt HQ. När jag inte jobbar glider jag gärna in en sväng här och bättrar på min "resenärs-awareness." :) Mer viktigt nu än någonsin då det blir en del resdagar sedan dotterbolag finns utspridda över hela världen. Fortfarande rätt grön, men det har ändock blivit en del resor inom Europa hittills, och med fler kontor på G runt om i världen kan vintern/våren blir riktigt skoj..

Aldrig haft någon status inom ngt flygbolag tidigare men är nu EBS. Har en longhaul inbokad om en dryg vecka och skulle OT gå igenom där åt bägge håll (nog ingen större chans) så är jag bara det kända håret ifrån EBG status. Säkert inget märkvärdigt för de flesta här, men jag skulle bli jäkligt nöjd! I synnerhet då med tanke på vad som kanske väntar. Om inte annat trycks kanske en liten Mileage Run in i schemat inför sista November.

Har fortfarande ingen Businessclass.se tag på min väska, något som retar mig lite. Hur skall ni gott folk känna igen mig? :)

Mer viktigt nu än någonsin då det blir en del resdagar sedan dotterbolag finns utspridda över hela världen. Fortfarande rätt grön, chans) så är jag bara det kända håret ifrån EBG status. Säkert inget märkvärdigt för de flesta här, men jag skulle bli jäkligt nöjd! I synnerhet då med tanke på vad som kanske väntar. Om inte annat trycks kanske en liten Mileage Run in i schemat inför sista November.
Har fortfarande ingen Businessclass.se tag på min väska, något som retar mig lite. Hur skall ni gott folk känna igen mig? :)
Snart så glimmar det i din plånboken, dock ingen orkester som spelar när du får kortet utan mer känslan av det där lilla omärkliga som skiljer agnarna från vetet. Vi känner lätt igen dig på frisyren, om inte annat :)

Snart så glimmar det i din plånboken, dock ingen orkester som spelar när du får kortet utan mer känslan av det där lilla omärkliga som skiljer agnarna från vetet. Vi känner lätt igen dig på frisyren, om inte annat :)
Behöver ingen orkester eller personlig uppassare direkt, men just känslan och framförallt loungeaccessen skulle sitta som en keps. :)

Ang. bilden kanske det är läge för en liten disclaimer a'la Bullen; "Det är som vanligt inte killen på bilden som skrivit inlägget." En bild som hängt med på ett otal antal forum sedan slutet av 90-talet. Hade jag haft en såpass gedigen mullet hade jag nog tvångsförflyttats och haft en verkstad nånstans i södra Tyskland.. ;)

Som många andra har jag följt detta forum ett bra tag utan att bidragit tyvärr! Slö kanske man är??

Här kommer en snabb presentation om mig. 33 år är försäljningsansvarig Asia/Pacific på ett Medtech bolag i Lund utöver detta är jag produktchef för utveckling bolag inom Medtech.
Har bott i Seoul så jag är med i Asiana Club och har deras Diamond Plus card. Flyger helst med Asiana då jag får tillgång till deras first och sedan är deras service mot loyal customers helt fantastisk. Flyger mest Y eller U men har blivit en hel del C genom åren med följande: EK, LH, OS, OZ, SK och TG. Ska testa C med Turskish till Seoul förhoppningsvis i Oktober. Har även gjort någon flygning i F med Asiana. Reser 80~100 dagar om året tror jag och det är mest till följande: Australien, Indien, Kina, Korea, Japan och Skottland.
Vad det gäller hotell så är det endast hilton som gäller (Om det finns på orten det vill säga). Har varit HHGold ett bra tag och i Nov tar man klivet till Diamond.

Så det var snabbt vem jag är och hur jag reser.

25-årig göteborgare från grunden som nu har flyttat till Schweiz för studier på hotellskolan Les Roches International School of Hotel Management här i närmare fyra år. Har tidigare jobbat inom resebranschen på ett av de största färjerederierna i Sverige men kände att det behövdes något annat så då fick det bli Schweiz. Reser så mycket jag kan men studierna tillåter inte några långresor så det blir mest inom Europa vilket varken är särskilt spännande eller poänggrundande vad just flygresan anbelangar. Har det sistone mest rest inom Schweiz då jag känner att man får passa på att se så mycket jag kan av landet jag kommer att leva och verka i såpass länge, och när det är så smidigt att ta sig runt här (speciellt med tåg) är det mycket enkelt att slinka iväg på en resa allt som oftast.

Följer detta forum med stort intresse och jag hoppas själv att kunna fylla på med rapporter och upplevelser i framtiden.

Hej alla! Är 29 år och bor från och med november i Uppsala. Har jobbat med teknisk sälj inom telekombranschen senaste 8 åren, är just nu gruppchef för ett gäng pre-sales-killar hos Procera Networks. Har ständigt varit på resande fot sedan jag började jobba, blir runt 150-200 resdagar per år, främst ute i Europa, Mellanöstern och till viss del Afrika. Flyger mestadels bakom skynket och har varit stadig Air France/KLM-kund (FBG) senaste åren ända tills dom gjorde bort sig rejält angående hantering av några inställda flyg, flyger numera främst Emirates och Star Alliance-bolag med guld hos båda.

Flest resor blir det såklart i jobbet, men älskar även att resa privat när tiden tillåter det, gärna till Asien eller USA. Annars är jag en stor fantast av whisky, med favoriten Ardbeg. Har följt forumet ett tag och hoppas själv nu kunna bidra och dela mig av intressant information.

Toppen