Senaste nytt

Vad jobbar ni med? (Presentation av medlemmar)

Inte fyllt 50 ännu men på god väg. Bor, tja i metropolen Karlsborg när jag har tid att vara hemma. Yrke: Jobbar med säkerhet/skydd inom maritime. Jag har alltid bara fått en biljett i handen (C klass) och varit nöjd. Efter jag hittade BC.SE så är det lite nya puckar i målet. Jobbet kunde inte riktigt förstå att jag lade 15hrs extra på att ta mig till Dubai. För merparten här så behövs väl ingen förklaring!!??!! Nytt bolag, nytt kort måste ju testas (för mig dvs). //Micke

Första inlägget, passar på att lägga det här! Har tittar runt i forumet under en tid nu och gillar stämningen!

Richard, 25 år.
Jag jobbar för en av världens största chokladtillverkare, i dagsläget är jag säljare mot daglivaruhandeln & servicehandeln.
Det blir en del hotellnätter, främst vid konferenser och någon enstaka vid kundbesök/mässa.

Annars så tillbringar min restid i bil ca 4000 mil / år i tjänst.

Första inlägget, passar på att lägga det här! Har tittar runt i forumet under en tid nu och gillar stämningen!

Richard, 25 år.
Jag jobbar för en av världens största chokladtillverkare, i dagsläget är jag säljare mot daglivaruhandeln & servicehandeln.
Det blir en del hotellnätter, främst vid konferenser och någon enstaka vid kundbesök/mässa.

Välkommen till BC.se bark!

Du borde kolla in denna tråd!
http://www.businessclass.se/hyrbilar/4357-tjaenstebilstraden.html

Richard, 25 år.

Välkommen, som AG.... nämnde. Tj.bilstråd behöver fyllas ut av oss som i princip bor i bilen :)

Kanskje jeg skulle si hei her også?
Norsk dame på 24 år ( kanskje jeg egentlig er jente? :p ) som er over gjennomsnittet interessert i flyvning. Flyr helst på businessclass, helst med SAS. Aldri LCC.

Siden jeg begynte å fly aktivt, har jeg flydd ca 35-40 legs/året. Reiser lite utenlands. Aldri flydd lengre enn til Hellas. Flytter til Sverige i høst med min samboer som jobber i luftfartsbransjen, benytter derfor muligheten til å lære meg svenska (he he) og snakke om det jeg er interessert i her inne! :)

Er forøvrig litt opptatt av å kunne gjøre meg forstått ovenfor svensker da jeg snakker på dialekt som virker litt vanskelig å forstå. Håper jeg kan ta med meg noen tips og svenske ord/uttryk slik at det blir enklere å gjøre seg forstått etterhvert :)

Last edited by a moderator:
Skåning, 41 år, livsnjutare. Underbetald i relation till den levnadsstandarden jag önskar att ha. Men så är det när man väljer arbete efter passion (management konsult).

100 flighter per år, 100+ hotellnätter i tjänsten, 20 privat, 1.7 miljoner spenderade poäng på diverse utflykter.

Lever mer efter devisen att F/C är trevligt men att komma långt bort billigt och ofta är mer intressant.

De två flygningarna jag är mest nöjd med?
1) C SIN-HKG med Quantas. 6 rader, 6 platser per rad. En vinlista som fortfarande är oslagen.
2) ORD-SFO för 34 kr i skatter och avgifter med United. Inte bra, men 34 kronor?

Välkommen till BusinessClass.se, coclol!
De två flygningarna jag är mest nöjd med?
1) C SIN-HKG med Quantas. 6 rader, 6 platser per rad. En vinlista som fortfarande är oslagen.

Var det verkligen Qantas (QF)? Så vitt jag vet det är Jetstar som flyger denna sträcka (Singapore-Hong Kong) men inte Qantas nuförtiden. Eller kanske var det för jätte länge sedan?

Välkommen coclol!

Blandat ihop det med Cathay? Lätt hänt...:) Annars måste det, som Dr.Miles påpekat, varit ett tag sedan...

Tackar tackar! Nejdå, det var Quantas. De hade en flygning Perth-Singapore-Hong Kong. Men ni förstår, jag hävdar ju att jag flyttade till Malmö för 10 år sen (1989) så det var ju ett tag sen och jag har varken bra minne eller huvudräkningsskills. Det borde varit 98 eller 99. En Boeing 767, en purser och två stewards på 36 passagerare. Utmärkt mat och en vinlista som få C klass kan matcha.

Kul sida! Tittat runt lite här och det verkar vara schysst stämning och många bra tips!

Själv heter jag Klas, 27år och bor i Stavanger sedan ungefär ett år. Jobbar som ingenjör inom oljeserviceindustrin. Varit intresserad av flygplan/flygning sedan jag var liten (kan vara för att far min jobbar på Arlanda). Som ingenjör är det både den tekniska biten som intresserar mig, men också känslan av att stänga dörren på en plats i världen och öppna den på (nästan) vilken annan plats som helst.

Reser en del inom Norge och till UK med jobbet, men de flesta flygningarna sker i privat regi. Besöker gamla hemstaden Sthlm rätt så ofta, vilket har blivit mycket smidigt sen SAS började flyga direkt SVG-ARN i November förra året, även om man ibland får åka SAAB. Några europaweekends/år brukar det också bli, och någon alpresa (se avatar). Någon längre tripp händer också att man tar sig tid till.

Toppen