Senaste nytt

Vad har du för armbandsur?

Rogbjo

Medlem
Min andra Omega dök upp idag, Speedmaster Moonwatch Moonphase. Känns riktigt bra på handleden!
2E290732-6F77-4E5D-9BEE-131F7CF99C29.jpeg
 

TP12

Medlem
Riktigt fin klocka och en bra sleeper om man vill ha något lite mer diskret i dessa tider.

Ja, hade varit inne på en Daytona OF innan men denna är onekligen mer diskret (ser nästan ut som stål på lite avstånd). Diskuterade lite hur tillgången ser ut för nya beställningar och av de modeller som var intressanta för mig trodde de att det skulle lätta upp efter årsskiftet. Mycket till följd av att gråhandeln fått sig en törn så många flippers har försvunnit men de trodde också att det var sannolikt med en prishöjning på ca 20-25 %.

De sa att Omega höjt sina priser 3-4 gånger i år men att Rolex håller fast vid 1 januari för prisjusteringar. Givet pris på råvaror och värdet på CHF så känns det inte som en orimlig prishöjning (även om priserna i SEK är ganska höga jämfört med EUR).
 

Jonas C

Medlem
De sa att Omega höjt sina priser 3-4 gånger i år men att Rolex håller fast vid 1 januari för prisjusteringar. Givet pris på råvaror och värdet på CHF så känns det inte som en orimlig prishöjning (även om priserna i SEK är ganska höga jämfört med EUR).
Rolex höjde den 1 september sina priser i UK, Irland och ett gäng andra länder. Vore trist att åka på en andra prishöjning innan jag får min klocka, men håller tummarna på ökade leveranser innan jul vilket har varit fallen de senaste åren.
 

igelkotten

Medlem
Rolex höjde den 1 september sina priser i UK, Irland och ett gäng andra länder. Vore trist att åka på en andra prishöjning innan jag får min klocka, men håller tummarna på ökade leveranser innan jul vilket har varit fallen de senaste åren.

Står du i kö i Sverige eller annanstans? Risken är nog överhängande i Sverige för prisjustering uppåt.
 

JacobGBG

Medlem
Jag skaffade mig en Näcken från microbrandet NTH tidigare i år för att jag är en sån där jobbig jäkla hipster. Sen gick ju marknaden och kraschade och jag kunde lyfta en Submariner 2017 som var knappt använd från en granne som gått ned sig för långt i kryptoträsket och nu behövde ställa om.

Oversharing jag vet... Men eftersom det är dubbelpoäng helg så behövdes den lilla anekdoten för att förklara denna dubbelflex.
 

Attachments

  • PXL_20220923_145417923.jpg
    PXL_20220923_145417923.jpg
    42,9 KB · Visningar: 353

TP12

Medlem
Hämtade ut en ny i veckan, hade hoppats undvika kommande prishöjningar men åkte dit på de där 5 % de höjde med i november. Trist men passade på att delbetala under dubbla poänghelgen och fick ihop årets femte voucher vid slutbetalningen :)
 

Attachments

  • 20221205_155207.jpg
    20221205_155207.jpg
    53,7 KB · Visningar: 273
Toppen