Senaste nytt

Vad har du för armbandsur?

JPE

Medlem
Har inte burit klocka på över 15 år men nu blev jag sugen igen. Det blev en Oris Big Crown ProPilot Worldtimer.
3A851DDA-3EF1-421A-A983-6D697E0810DE.jpeg
 

TP12

Medlem
:) :) :)

Fick beställning bekräftad på en GMT Master II med meteorit-urtavlan. Ska komma innan årsskiftet och kanske redan i september (de såg det som osannolikt men kunde hända).

Det osannolika hände ska hämta den på fredag ☀️☀️

Funderar på vad man ska önska av dem nu. Denna ville jag verkligen ha.

Funderar på Daytona i vit metall med oyesterflex också med meteorittavlan. Eller "John Mayer" daytonan men den är kanske lite för flashig.

Gillar ju GMT-komplikationer och då är det Sky-Dwellern jag saknar.
 

ante_77

Medlem
Det osannolika hände ska hämta den på fredag ☀️☀️

Funderar på vad man ska önska av dem nu. Denna ville jag verkligen ha.

Funderar på Daytona i vit metall med oyesterflex också med meteorittavlan. Eller "John Mayer" daytonan men den är kanske lite för flashig.

Gillar ju GMT-komplikationer och då är det Sky-Dwellern jag saknar.

Jag hade dragit till med en sky-dweller om man ska hålla sig till Rolex
 

Jönsson

Medlem
Det osannolika hände ska hämta den på fredag ☀️☀️

Funderar på vad man ska önska av dem nu. Denna ville jag verkligen ha.

Funderar på Daytona i vit metall med oyesterflex också med meteorittavlan. Eller "John Mayer" daytonan men den är kanske lite för flashig.

Gillar ju GMT-komplikationer och då är det Sky-Dwellern jag saknar.
Är inget stort fan av Rolex men en modell suktar jag faktiskt efter och det är en Explorer. Fantastisk vardagsklocka. Tror man måste ha burit den for att uppskatta ordentligt.
 

TP12

Medlem
Jag hade dragit till med en sky-dweller om man ska hålla sig till Rolex

Har en del icke-Rolex jag vill ha men svårt när jag inte har relation till säljarna. Blir mest att man skannar av vad som finns reser.

Är inget stort fan av Rolex men en modell suktar jag faktiskt efter och det är en Explorer. Fantastisk vardagsklocka. Tror man måste ha burit den for att uppskatta ordentligt.

Var sugen på en Explorer innan men undrar inte om den nya är lite för liten. Men precis som du säger så är det en klocka som passar till det mest, mkt trevlig.
 

Jönsson

Medlem
Har en del icke-Rolex jag vill ha men svårt när jag inte har relation till säljarna. Blir mest att man skannar av vad som finns reser.

Var sugen på en Explorer innan men undrar inte om den nya är lite för liten. Men precis som du säger så är det en klocka som passar till det mest, mkt trevlig.
Även om jag har något större handleder och normalt föredrar kring 42 mm så tycker jag nog att den är rätt storlek för modellen. Klockorna går ner i storlek igen efter att en tid ha varit överdrivet stora. Men det är så klart en smaksak. Själv kunde jag aldrig tänka mig bära något under 40mm men jag har ändrat mig en en aning. 36mm är en klassisk storlek men det krävs en tillvänjningsperiod.
 

Jonas C

Medlem
Var sugen på en Explorer innan men undrar inte om den nya är lite för liten. Men precis som du säger så är det en klocka som passar till det mest, mkt trevlig.
Nya Explorern är pytteliten, speciellt nu när de även har smalnat av länken och spännet. Testade en i Frankfurt i somras och den upplevdes som mindre än DJ36 och OP36 främst på grund av länken. Gamla Explorer 39 var trevlig och perfekt storlek, ångrar att jag sålde min nu när man ser hur värdet har skjutit i höjden. För tråkig klocka tyckte jag då, även om den är snygg.
 
Toppen