Senaste nytt

Vad har du för andra (dyra) hobbies?

Jag spenderar en hel del pengar på mitt resande till och från dykresemål, samt själva dykandet såklart. Och så finns det ALLTID en bra anledning att köpa en ny dykpryl av något slag trots att den man har fungerar alldeles utmärkt.
Och såklart, att börja fota under vattnet är nog en av de dyrare hobbies man kan skaffa sig!

I övrigt kan man nog säga att jag ätet och dricker upp mina surt förvärvade pengar och jag njuter av varje sekund :D

1) fotografering
2) Mat, både äta ute och laga själv, det sistnämnda är dyrare än vad man tror, helst om man gillar köksredskap...
3) vin, går hand-i-hand med maten. När jag var och kollade på flaskor för runt 10.000 pund insåg jag dock att jag har lång väg att vandra ;).
4) pipa, en bubblare, men det har tidigare varit cigarrer, men pipa är ju mysigare (jag brukar säga att cigarr är Wall Street medan pipa är Harvard-professor).

Hifi här också, samma fabrikat som Bamsefar i alla fall tidigare ägnat sig åt (Ino Audio). Gamla fina möbler, klassiskt herrmode (framförallt fina skor), armbandsur och allt möjligt annat som håller god kvalitet.
Jag har en förmåga att snöa in på ett ämne och sen gå vidare efter ett tag (oftast ett par månader). Kunskaperna finns kvar och det som eventuellt köptes in under perioden. Ganska bra sätt om man vill ha vettiga saker runt omkring sig.

Jag lägger en hel del på mitt samlande av frimärken och mynt. (Kul att det är flera här som samlar på dessa områden!)

Sedan blir resekontot nästa post, men det var ju inte trådens ämne... På sistone har även klädkontot dragit iväg!

Detta är ingen hobby utan kanske snarare ett sätt att döva mitt dåliga samvete för att jag är hemifrån i snitt 5 dagar/vecka medan fru ulagun mestadels är ensam hemma (såvitt jag vet :confused: )
Spenderar därför en del tid på flygplatser och handlar lite dyrare prylar till henne som hon aldrig skulle komma på att köpa själv
Parfymer och Champagner blir nödfalls inköp. Väskor är populärt. Georg Jensen shopen på CPH är en bokstavlig guldgruva i vackra smycken och annat.
Denna vecka fann jag ett stånd på ARN som sålde Iphone skydd i nappa. Hittade ett för överkomliga 850 sek.
Något ska man väl ha traktamentena till !?

Glömde nämna kläder och assessorer i mitt tidigare inlägg :eek:

Framförallt handlar det om:
- Kavajer Har så bisarrt många uddakavajer att det knappt får plats i min garderob, och då har jag ändå ett helt rum som garderob. Framförallt gillar jag tjockare höstkavajer, i alla dess färger.
- Klockor Brukar mest fokusera på udda, mindre, märken så det har inte blivit en så stor kostnadspost. Kaplans, Ebay, Tradera etc.. Har ett par dyrare klockor, men de andra kostade småslantar.
- Solglasögon Jag har en viss fabless för solglasögon, så har nog säkert 10-15par av bättre märke. Rayban och Persol är det främst.....
Tyvärr har mina favoritglasögon av märket Vuarnet gått sönder, så nu letar jag som en galning efter ett likadant par. Den modell jag hade verkar vara svår att få tag i tyvärr, men liknande finns iaf i Schweiz och USA (dyrt var det också:( ).
-Skor Älskar skor, men jag är så jäkla dålig att ta hand om dem... Ser ut som fotbollsskor efter ett 1-2år, och då måste de kasseras.

När jag läser detta, tillsammans med mitt tidigare inlägg, börjar jag för första gången inse vad pengarna tar vägen. Trist uppvaknande :p

Toppen