Senaste nytt

Vad har du för andra (dyra) hobbies?

Fly er min hobby også utover bare reiser i businessclass, jeg liker å fly generelt. Gjerne småfly (C172/PA28) også, hvilket eter opp tusenlappene som smågodt.

Ljud men framför allt bild. I nuläget har jag tyvärr ingen fysisk plats för den här hobbyn, annars hade en Sony HW50 varit det givna valet.
Finsnickeri, men precis som ovan finns det ingen vare sig tid eller plats för detta.
I nuläget har jag tyvärr inte tid till så mycket hobbys över huvud taget. Den enda lediga tiden jag har är i princip varannan helg (om jag har tur) och den spenderas gärna med sambon. Heltidspluggande och arbete på halvtid lämnar tyvärr inte speciellt mycket tid över till annat.

Matlagning, om än förhållandevis billigt jämfört med andra hobbies, tåls ju faktiskt att nämna!

När väl den här tiden är över står en flygutbildning för Ultralightplan ganska högt på listan, tillsammans med ett mckort.

Last edited:
Dykning. Fast det är inte så ohemult dyrt i sig. Visst, utrustningen kostar några spänn när man skaffar egen, men det dyra kommer snarare när man vill åka till roliga platser för att plaska runt i vattnet där.

Och då är vi tillbaka på flyg igen...

Det beror på vilken öl man köper... Fast du har rätt, nästan alla har råd med en dyr öl, men inte alla har råd med ett dyrt vin eller en dyr whisky.

Själv lägger jag en hel del pengar på öl och whisky samt på musik. Musikanläggningen kostade en slant när jag köpte den men sedan dess har jag inte uppgraderat, jag är nöjd som det är. Kamerautrustning har jag också lagt en hel del pengar på men även där har jag minskat ner på senare tid.

Sedan samlar jag på guld och silvermynt... och där kan det gå STORA pengar. Som tur är har värdet gått upp, så jag ser det inte bara som en kul hobby, utan även som en investering, eller i alla fall ett sparande.

/LinuxSam

Whisky, kamerautrustning och elektronik överlag..
Främst ljud och bild inom elektronik.

Gokarten är nerlagd, får väl se om man kan komma igång igen om några år.

Toppen