Homer
Medlem
Jag vet inte. Förresten, var det inte Delta som tog över Pan Ams Atlantenrutter?
Ja och enligt wiki äger ett tågbolag numera namnet Pan Am Systems - Wikipedia, the free encyclopedia
Jag vet inte. Förresten, var det inte Delta som tog över Pan Ams Atlantenrutter?
Dagens rykte om SAS nära förestående konkurs, pga finansiärernas förståeliga "ovilja" är oroande.
Kan man seriöst anta att EB går upp i något annat Star Alliance-bolags bonusprogram med kursen 1:1 om det värsta skulle hända?
Slutsatsen är alltså att boka och resa omgående...men jag har inte tid att resa nu!
Jag är också intresserad hur de löser det problemet.Men det har ju i dagarna framförts att EB är ett eget bolag som SAS överväger att sälja. Och som bör vara värt runt 2 mdr.
Vad jag inte förstår är hur detta värde skulle kunna försvaras utan SAS, vars framtid ju är osäker.
Någon som kan mer om detta, eller är det en rent teoretisk beräkning som förutsätter "evigt" liv för SAS = EB går inte att sälja?
Det bästa vad vi alla kan göra är att vi väljer SAS istället för Norwegian, BA eller Malmö Aviation för föra kommande resor.