Senaste nytt

Vad händer med SAS och Eurobonus när Air France/KLM köpt in sig?

Ser ut som man se upp lite med poängkrediteringen i ST.

Trots att jag har haft mitt EBD nummer på min bokning BCN-AMS-GOT så har poängen gått till FB för att jag checkat in inloggad på FB. Likväl har jag kommit in på lounger så det är en riktigt udda kombo.
 
Ser ut som man se upp lite med poängkrediteringen i ST.

Trots att jag har haft mitt EBD nummer på min bokning BCN-AMS-GOT så har poängen gått till FB för att jag checkat in inloggad på FB. Likväl har jag kommit in på lounger så det är en riktigt udda kombo.
Har också haft det på några KLM/AF flighter i Europa. Fått ett SkyPriority boardingkort med fast track och zone 2 boarding tack vare EBG. Men sen gick poängen till FB. Lite udda. Har dock inte orkat bry mig. Skall undvika att gå in på KLM/AF nästa gång och se vad som händer.
 
Har skrivits om det vid ett antal tillfällen här på forumet att KL/AF gärna kidnappar bokningen om man använder appen i inloggat läge. Gäller även Finnairs app som uppges vara hopplös. Framförallt verkar det stört omöjligt att få det kidnappande bolaget att släppa ifrån sig bokningen för att man skall kunna kreditera till det program som man vill använda.

Rådet är att inte använda apparna i inloggat läge om man är mån om vart poängen hamnar - eller som jag att inte vara medlem hos flera bolag inom samma allians.
 
Ska flyga med KLM eller Air France longhaul inom kort. Tänkte ta billigaste premium comfort säte där inget incheckad bagage ingår och sätesval vid checkin. Är eurobonus gold.
Vad jag läst mig till kan jag checka in en väska och inte välja säte före check-in. Nån som har någon annan erfarenhet?
Svarar mig själv. Fråga AirFrance i whatsapp. Ok att checka in en väska.
 
Hittade ingen bättre tråd, men det har ju skrivits lite redan i tråden om värdet på bonusprgrammen - mod får flytta om så önskas

För er som inte kan läsa SvD så handlar artikeln om att (amerikanska) flygbolag tjänar pengarna på lojalitetsprogrammen (via tex kreditkorten) förvisso pratar SvD enbart om de amerikanska bolagen så frågan är hur applicerbart det är på tex SAS

1755161569296.png


 
För er som inte kan läsa SvD så handlar artikeln om att (amerikanska) flygbolag tjänar pengarna på lojalitetsprogrammen (via tex kreditkorten) förvisso pratar SvD enbart om de amerikanska bolagen så frågan är hur applicerbart det är på tex SAS
Precis, exakt hur applicerbart det är på SAS kan diskuteras, men det bör vara obligatorisk läsning för de som hävdar att Eurobonus inklusive alla upparbetade kortsamarbeten kommer brännas ner till marken vid en framtida integration med Flying Blue...
 
Precis, exakt hur applicerbart det är på SAS kan diskuteras, men det bör vara obligatorisk läsning för de som hävdar att Eurobonus inklusive alla upparbetade kortsamarbeten kommer brännas ner till marken vid en framtida integration med Flying Blue...

Det är ingen som påstår att man skulle lägga ner arbetet med att locka frekventa flyers.

Däremot kan varumärken försvinna, bytas ut etc. Ingenting kommer vara kvar av nostalgiska skäl, det kan du vara tämligen säker på. Det som är bäst för koncernen som helhet kommer vara det som implementeras.
 
Ingenting kommer vara kvar av nostalgiska skäl, det kan du vara tämligen säker på. Det som är bäst för koncernen som helhet kommer vara det som implementeras.
Precis. Vilket är min poäng.

Det finns ingen anledning att tro att det blir en karbonkopia av Flying Blue i Frankrike eller Nederländerna heller. Man kastar inte ut det som fungerar bra och som man tjänar pengar på.
 
Toppen