Senaste nytt

Vad händer med SAS och Eurobonus när Air France/KLM köpt in sig?

Ser ut som man se upp lite med poängkrediteringen i ST.

Trots att jag har haft mitt EBD nummer på min bokning BCN-AMS-GOT så har poängen gått till FB för att jag checkat in inloggad på FB. Likväl har jag kommit in på lounger så det är en riktigt udda kombo.

Ser ut som man se upp lite med poängkrediteringen i ST.

Trots att jag har haft mitt EBD nummer på min bokning BCN-AMS-GOT så har poängen gått till FB för att jag checkat in inloggad på FB. Likväl har jag kommit in på lounger så det är en riktigt udda kombo.
Har också haft det på några KLM/AF flighter i Europa. Fått ett SkyPriority boardingkort med fast track och zone 2 boarding tack vare EBG. Men sen gick poängen till FB. Lite udda. Har dock inte orkat bry mig. Skall undvika att gå in på KLM/AF nästa gång och se vad som händer.

Har skrivits om det vid ett antal tillfällen här på forumet att KL/AF gärna kidnappar bokningen om man använder appen i inloggat läge. Gäller även Finnairs app som uppges vara hopplös. Framförallt verkar det stört omöjligt att få det kidnappande bolaget att släppa ifrån sig bokningen för att man skall kunna kreditera till det program som man vill använda.

Rådet är att inte använda apparna i inloggat läge om man är mån om vart poängen hamnar - eller som jag att inte vara medlem hos flera bolag inom samma allians.

Toppen