Senaste nytt

Vad händer med SAS och Eurobonus när Air France/KLM köpt in sig?

Gällande 4-dagars-regel och bokning av LH first.

"Jag hör att det finns lite workarounds, så jag hoppas att de flesta av våra engagerade medlemmar som är ute efter de här first-biljetterna har lyckats lösa det.

De har nog rätt bra koll på forumet :)

Gällande 4-dagars-regel och bokning av LH first.

"Jag hör att det finns lite workarounds, så jag hoppas att de flesta av våra engagerade medlemmar som är ute efter de här first-biljetterna har lyckats lösa det.

De har nog rätt bra koll på forumet :)
Den "lösningen" har ju tapetserats över halva facebook senaste veckorna så inte direkt något som varit hemligt på något sätt.

Trevlig ny video där Marcus från EuroBonusguiden intervjuar SAS EuroBonus chefen Aron på Frösundavik i Stockholm förra veckan.

"Om du idag har SkyTeam Elite Plus erbjuder vissa SkyTeam-flygbolag 1 gratis incheckat bagage även på Light-biljetter. Är detta något SAS också kommer göra?
Nej det kommer vi inte göra, vi kommer ha kvar samma regler som idag.
En ”go lite” är helt strippad, och det är just därför vi vill ha en prispunkt, en biljetttyp som inte innehåller någonting. Då är det så lite statusförmåner som det bara går, det ger i princip nästan inga EuroBonuspoäng, inget bagage osv osv.
Det här har vi för att kunna konkurrera med lågpris-bolagen naturligtvis."

Är inte förvånad men detta gör ju det lite attraktivare med de andra bolagen.

Trevlig ny video där Marcus från EuroBonusguiden intervjuar SAS EuroBonus chefen Aron på Frösundavik i Stockholm förra veckan.

Väldigt bra frågor som kompletterar de svar SAS gett tidigare i sina Q&A på Instagram. Och ja jag hade också önskat en följdfråga ang bagageförmånen när man reser på Light-biljetter; hur ser ni på att AFKLM erbjuder incheckat bagage på samma typ av biljett, blir det inte svårt att konkurera med dem nu?

Väldigt bra frågor som kompletterar de svar SAS gett tidigare i sina Q&A på Instagram. Och ja jag hade också önskat en följdfråga ang bagageförmånen när man reser på Light-biljetter; hur ser ni på att AFKLM erbjuder incheckat bagage på samma typ av biljett, blir det inte svårt att konkurera med dem nu?
Svaret är ganska enkelt, det är inte största konkurrenterna. 90% av sas resenärer kommer föredra direktflighter, då är konkurrenterna Eurowings, Norwegian, Ryanair först och främst.
Väldigt få personer kommer flyga tex ARN-CDG-MXP/LIN med AF när sas flyger ARN-MXP/LIN. Att det ingår bagage i en economy light biljett om man har status i skyteam kommer inte påverka folks resmönstret nämnvärt.

Ah, korridoren mellan LHR T2A och T2B. Blir inte många varv där mer...

För den som är lika nyfiken som jag, så jag tror dessa är modellerna:
Lufthansa A340 (400?)
Air Canada A340-300
United 767-400
SAS 767-300
Thai 747-300/400
Lufthansa A340-300
Air Canada A340-300
United 777-200
SAS 767-300
Thai 747-400

Toppen