Senaste nytt

Vad händer med SAS och Eurobonus när Air France/KLM köpt in sig?

Jag tror snarare att det motsatta vore ett problem: star alliance skylt är kvar efter 1a september. Då vill någon med star guld kort komma in, och då blir det ju svårt att nekas när det är fel skyltat (hårddragen kanske även juridiskt omöjligt att neka pga vilseledande marknadsföring).

Sedan skulle jag nog tro att det är en enorm logitisk utmaning att byta allt på en vecka, och nästan omöjligt att göra alla fysiska byten över en natt (till rimlig kostnad förstås).
Det kommer att ta ÅRATAL att byta ut överallt. Finns ju SAS gamla logga Radisson SAS och SAS Businessmans Airline lite här och var fortfarande...

Förväntar mig ett och annat "Tack för att du flyger med SAS och Star Alliance" efter månadsskiftet också :)
Troligtvis hinner de vänja sig fram tills min nästa resa i mitten av september, men vore kul att höra ”SAS och Star All… a shit nej alltså SkyTeam” iaf en gång.

• Gilla
Reactions: bvs
Troligtvis hinner de vänja sig fram tills min nästa resa i mitten av september, men vore kul att höra ”SAS och Star All… a shit nej alltså SkyTeam” iaf en gång.
De har redan börjat öva på detta. Igår tackade de enbart för att man flyger sas och "lång tystnad"...

Men något Star Alliance kommer ju säkert slinka med här och där kan man gissa.

Jag flyger med Air France från Arlanda terminal 2 i september, har både Kenya Airways och ITA volare Skyteam elite plus. Finns det någon lounge jag kan använda med den statusen i terminal 2?

Tack! Sen antar jag att jag kommer in på SAS Gold lounge i terminal 5 också, däremot bökigt att ta sig till terminal 2 sen.
Inter-terminal airside bus on call has taken me no more than 10-18 minutes to go between Terminal 2 and 5 this year and last year. One of the best services for this kind of thing, and the buses are very empty. I clear security at the checkpoint closest to the lounge I want to use at ARN, go to the lounge, and then I take the airside bus to the other terminal. Make sure to push the button (or pick up the phone) to call the bus service.

Inter-terminal airside bus on call has taken me no more than 10-18 minutes to go between Terminal 2 and 5 this year and last year. One of the best services for this kind of thing, and the buses are very empty. I clear security at the checkpoint closest to the lounge I want to use at ARN, go to the lounge, and then I take the airside bus to the other terminal. Make sure to push the button (or pick up the phone) to call the bus service.
Thanks for the tip, I will try that next time. This time I have a 6 am morning flight though, so I guess I just have time to peak into the Pearl lounge in terminal 2 before my flight.

Toppen