Senaste nytt

Vad händer med SAS och Eurobonus när Air France/KLM köpt in sig?

Jag och andra som reser mycket på förbetalt Travelpass (som bokar i C-klass) tycker det är en toppenidé, gärna champagne och kaviarservering också! Åtminstone de närmaste 9 månaderna. Sedan kan SAS utvärdera och avveckla Business-konceptet lagom innan det är dags att köpa nästa års Travelpass ;-)
Självklart passar det några, men ärligt hur många har travel pass i Europa på sas? Inte direkt många gissar jag. På ARN-OSL hinner de ju knappt ut med kaffe idag så om de nu kallar det Business längst fram kommer inte ge något direkt (mer än tomt säte).

Av alla de som reser plus idag är det nog försvinnande få som vill betala Business priset. Hur många kommer köpa travelpass om priset går upp med 50-100% för att det nu är Business? Självklart de som reser när någon annan betalar, men vilka andra?

Känner mig precis som när man sitter med vouchers kvällen/natten innan de går ut....

Är det något jag bör tänka på:
Resa för 3 pers i ekonomiklass bokad ARN-MUC-LAX-WAW-ARN genom samtal till kundtjänst. Alla poäng lever fortfarande men båda vouchers som användes har gått ut. Utresa 26 oktober och hem 2 november.

Samma lounge på Arlanda? (jag är EBG).
Väskor som vanligt?
Lounge i München som vanligt eller ska jag leta upp en Skyteam lounge?

Känner mig precis som när man sitter med vouchers kvällen/natten innan de går ut....

Resa för 3 pers i ekonomiklass bokad ARN-MUC-LAX-WAW-ARN genom samtal till kundtjänst. Alla poäng lever fortfarande men båda vouchers som användes har gått ut. Utresa 26 oktober och hem 2 november.

Väskor som vanligt?

Ingen lounge på Arlanda, väska enligt biljettreglerna och ingen lounge i München.

Väskor som vanligt?
Om du är EBG, matcha till M&M så har du status i Star Alliance fram till februari 2025.

Om du är EBG, matcha till M&M så har du status i Star Alliance fram till februari 2025.
Ah just det. Gjorde ju det så är Senator just nu. Kanske lounge någonstans? :)

Om jag ringer in och bokar om till dagen efter (förutsatt att det finns platser såklart) blir jag då ombokad till Skyteam och därmed har guld (EBG) där? o_O

Ah just det. Gjorde ju det så är Senator just nu. Kanske lounge någonstans? :)

Om jag ringer in och bokar om till dagen efter (förutsatt att det finns platser såklart) blir jag då ombokad till Skyteam och därmed har guld (EBG) där? o_O
Lounge på alla flygplatser du listade som *A gold. Du kan lägga in M&M på din bokning redan nu.

Om det finns platser och du bokar om via SkyTeam så kommer du ha ElitePlus-förmånerna där. Mer osäker på hur det ser ut med lounger men det lär finnas, du kan söka via SkyTeam-loungefinder och titta över listan på tredjepartslounger som SAS publicerat.

Toppen