Senaste nytt

Vad händer med SAS och Eurobonus när Air France/KLM köpt in sig?

SAS kommer att blockera mellansätena i den främre kabinen för att överensstämma med Delta codeshare som drivs av AF/KL? Ja, “[d]et i sig är som förväntat och inte dramatiskt alls.”
 
"Han kommenterar SAS övergång från Star Alliance till SkyTeam. Det finns ingen möjlighet att stanna kvar i Star Alliance för SAS Eurobonus-kunder.

– Det är vi som äger systemet och poängen. Men inom några veckor kommer vi att berätta mer om alla fördelar med SkyTeam."

Finns det några mer fördelar som vi inte känner till?

Källa och intervjun: https://www.travelnews.se/intervju/...sagar-stockholm-stads-forbud-mot-inrikesflyg/
Det kommer antagligen vara floskler och självklarheter. Typ ”bättre förbindelser via Paris, Amsterdam och Atlanta”, ”möjlighet att utnyttja EuroBonuspoäng på AF/KLM och andra partners”.
Kan bara hoppas att Skyteam förbättras och utökas med tiden. LATAM och Etihad skall väl inte vara helt omöjligt inom hyfsad framtid. Oneworld är redan större och har väl Air Oman och Fiji Airways bekräftade samt Rwandair på gång. Star Alliance är ju vad de är plus att Air India toksatsar, Air Baltic uttalat intresse och Emirates som kandidat om de skall in i någon öht.
 
Det kommer antagligen vara floskler och självklarheter. Typ ”bättre förbindelser via Paris, Amsterdam och Atlanta”, ”möjlighet att utnyttja EuroBonuspoäng på AF/KLM och andra partners”.
Kan bara hoppas att Skyteam förbättras och utökas med tiden. LATAM och Etihad skall väl inte vara helt omöjligt inom hyfsad framtid. Oneworld är redan större och har väl Air Oman och Fiji Airways bekräftade samt Rwandair på gång. Star Alliance är ju vad de är plus att Air India toksatsar, Air Baltic uttalat intresse och Emirates som kandidat om de skall in i någon öht.
Det som är utmaningen för *A är, som vi sett i SAS fall, att när en allians blir för stor så bildas internkonkurrens.
 
Det kommer antagligen vara floskler och självklarheter. Typ ”bättre förbindelser via Paris, Amsterdam och Atlanta”, ”möjlighet att utnyttja EuroBonuspoäng på AF/KLM och andra partners”.
Kan bara hoppas att Skyteam förbättras och utökas med tiden. LATAM och Etihad skall väl inte vara helt omöjligt inom hyfsad framtid. Oneworld är redan större och har väl Air Oman och Fiji Airways bekräftade samt Rwandair på gång. Star Alliance är ju vad de är plus att Air India toksatsar, Air Baltic uttalat intresse och Emirates som kandidat om de skall in i någon öht.
Enligt vilket mått är OneWorld större än SkyTeam?
På medlemsantal har *A 26 (snart 25), SkyTeam har 20(snart 21) och OW har 15.

På marknadsandelar ligger OW också efter: https://www.statista.com/statistics/718635/airline-alliances-market-share/
 
Finn fem fel… bild från selfservice automaten i Athen idag.

IMG_1249.jpeg
 
Last edited:
Toppen