Senaste nytt

Vad händer med SAS och Eurobonus när Air France/KLM köpt in sig?

Någon som vet hur generösa Delta är med tillgänglighet för bonusplatser i C ?
Tänker både på inrikes och utrikes.
Vad kan man förvänta sig att få för sina EB.
Sitter inte inne på någon erfarenhet eller speciell information men vad jag historiskt sett är det allt annat än bra för partnerprogram. Såvitt jag förstår är det liknande United och Star Alliance, dvs obefintligt inrikes business och extremt ovanligt internationellt också.

Någon som vet hur generösa Delta är med tillgänglighet för bonusplatser i C ?
Tänker både på inrikes och utrikes.
Vad kan man förvänta sig att få för sina EB.
Delta ≠ generöst.

Delta är inte generös med Delta SkyMiles-medlemmar som jag. Delta är ännu mindre generöst när jag försöker använda FlyingBlue-poäng för Delta-flyg. Ibland har jag tur med att använda Virgin Flying Club-punkten för Delta-flyg, men då främst i ekonomiklass.

Delta is less generous with award availability for AF/KL members than United is with award availability toward Avianca/Lifemiles and SAS members.

Vietnam airlines verkar släppa en hel del awardplatser, åtminstone 2 platser i business på många avgångar. Någon med erfarenhet av att ha åkt med dem? Kanske blir ett ok alternativ för att ta sig till Vietnam, Thailand och närområdet? Verkar finnas platser även på anslutningar t.ex. SGN-BKK.

Delta ≠ generöst.

Delta är inte generös med Delta SkyMiles-medlemmar som jag. Delta är ännu mindre generöst när jag försöker använda FlyingBlue-poäng för Delta-flyg. Ibland har jag tur med att använda Virgin Flying Club-punkten för Delta-flyg, men då främst i ekonomiklass.

Delta is less generous with award availability for AF/KL members than United is with award availability toward Avianca/Lifemiles and SAS members.
Alltså noll och ingenting då. Värdelöst avtal.

Vietnam airlines verkar släppa en hel del awardplatser, åtminstone 2 platser i business på många avgångar. Någon med erfarenhet av att ha åkt med dem? Kanske blir ett ok alternativ för att ta sig till Vietnam, Thailand och närområdet? Verkar finnas platser även på anslutningar t.ex. SGN-BKK.
Jag flög VN A350 i C inom Asien 2018, det var mycket bra. Om SAS har fasta poängpriser och tillgång till VN bonusplatser så lär det detta bli ett av de mer attraktiva alternativen österut för oss Eurobonusslavar i fortsättningen.

Lite blandade nyheter, hoppas på business :D

Jag vet vad folk här kommer säga men det verkar som kabinbesättningarna har fått någon form av info att det kommer en hel del förändringar i samband med alliansbytet. Det i sig är som förväntat och inte dramatiskt alls.

Jag tolkar det jag hört som att det finns krav hos SkyTeam som måste följas eller så är det bara så det säljs in. Dvs, vi byter allians så låt oss se över vårt erbjudande.

Toppen