Senaste nytt

Vad händer med SAS och Eurobonus när Air France/KLM köpt in sig?

Har det skrivits något om vad som händer med poängintjäningen efter bytet? Har letat men ej funnit...
Dvs om jag idag bokar en betald business med Singapore Airlines, och den resan ligger runt årsskiftet 24/25. OM SAS har bytt allians vid den tidpunkten, kommer den biljetten då att generera poäng.

Jag misstänker att svaret är nej.

Jag "behöver" en betald business till Asien, men vill samtidigt inte förlora poängen om det är så att SAS har bytt allians. Känns risky
 

Rickard_O

Medlem
Har det skrivits något om vad som händer med poängintjäningen efter bytet? Har letat men ej funnit...
Dvs om jag idag bokar en betald business med Singapore Airlines, och den resan ligger runt årsskiftet 24/25. OM SAS har bytt allians vid den tidpunkten, kommer den biljetten då att generera poäng.

Jag misstänker att svaret är nej.

Jag "behöver" en betald business till Asien, men vill samtidigt inte förlora poängen om det är så att SAS har bytt allians. Känns risky
Boka två st avbokningsbara, en med ett SkyTeam bolag och en med Star Alliance
 
Har det skrivits något om vad som händer med poängintjäningen efter bytet? Har letat men ej funnit...
Dvs om jag idag bokar en betald business med Singapore Airlines, och den resan ligger runt årsskiftet 24/25. OM SAS har bytt allians vid den tidpunkten, kommer den biljetten då att generera poäng.

Jag misstänker att svaret är nej.

Jag "behöver" en betald business till Asien, men vill samtidigt inte förlora poängen om det är så att SAS har bytt allians. Känns risky
Sant, tänkte jag inte på. Det blir ju en bra försäkring :cool:
 

Hachans

Medlem
Har det skrivits något om vad som händer med poängintjäningen efter bytet? Har letat men ej funnit...
Dvs om jag idag bokar en betald business med Singapore Airlines, och den resan ligger runt årsskiftet 24/25. OM SAS har bytt allians vid den tidpunkten, kommer den biljetten då att generera poäng.

Jag misstänker att svaret är nej.

Jag "behöver" en betald business till Asien, men vill samtidigt inte förlora poängen om det är så att SAS har bytt allians. Känns risky

Det kan komma övergångsregler men det är inte säkert. Enda säkra är att kreditera till annat program.
 

MasterJuttu

Ny medlem
Det var dystra känslor nu när man kunde söka på FlyingBlue-biljetter på AwardFares..

Man blir ju inte glad över prisnivån på bonusbiljetterna till många ställen. Alla sökningar jag har gjort hittills har förvisso tillgång (typ SEZ, MRU, SJO, MIA, BKK, HND) men poängpriset är ju x3-x5!

Man får väl satsa på EuroJackpot om man ska flyga Biz i framtiden ser det ut som!
 

Brunello

Medlem
Det var dystra känslor nu när man kunde söka på FlyingBlue-biljetter på AwardFares..

Man blir ju inte glad över prisnivån på bonusbiljetterna till många ställen. Alla sökningar jag har gjort hittills har förvisso tillgång (typ SEZ, MRU, SJO, MIA, BKK, HND) men poängpriset är ju x3-x5!

Man får väl satsa på EuroJackpot om man ska flyga Biz i framtiden ser det ut som!
CDG-PPT :rolleyes:
 

Brunello

Medlem
Ja har man 550k poäng 1/w per person så...
Möjlig sweet spot i karibien CDG-SXM i buizz 70k poäng - dock med gamla kärror
MLE ser ganska ointressant och bökigt ut, än så länge.
Verkar också snålt med Virgins utbud på deras a350-1000, med deras upper class.
Bara China Eastern FRA-PVG än så länge i First till 128k.
 
Last edited:
Toppen