Senaste nytt

Vad händer med SAS Hong-Kong planer?

Dr. Miles

Expert
Vilken Lounge ska jag använda i Terminal 2 Hong Kong ? flyger SAS är EBG.
Det finns Star Alliance lounger som drivs av THAI, Singapore Airlines, United.
Här kan du läsa informationer om dessa lounger.
Bästa Star Alliance loungen i Hong Kong? | Sida 5 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Vad tror ni får man med grabben och häxan surtant i en Star Alliance lounge ?
Eller är dom stenhårda med en gäst ? Kan man då betala in ?
Räkna med att loungepersonalen går efter enligt reglerna = endast en gäst.

Eller ska man välja PP Lounge ? i så fall vilken ?
Det finns en som ligger nära immigration och en vid bron.
Jag tror att en vid bron är närmaste till gaten där SAS flight avgår.
 
Är nyfiken på hur det går för den här linjen egentligen? Den är ju populär här på forumet och många har kört MR, men hur går det ur SAS perspektiv? Nån som vet? Vad är chansen att det utökas till 7 avgångar/vecka?
 

SNIFF

Medlem
Business verkar full varje gång i alla fall. (ibland beror det nog på uppgraderingar, men även en del revenue.
På dagens hemresa från HKG var även hela Pluskabinen full, samt större delen av Minus.

MEN det bästa som hände var att mina två incheckade bagage kom först på bandet med priotaggen väl synlig. (hurra)
 

Agö

Medlem
Jag minns att det rapporterades redan tidigt att SAS drar passagerare från såväl Storbritannien, Tyskland och Schweiz. På våra två flighter hade vi ett flertal schweizare ut och hem och idag hem ett större gäng britter. Prissättningen är förstås fördelaktig för dessa med dyra hemmamarknader - schweizarna hade pröjsat 1700 EUR (utanför rea) för sina biljetter i C med SAS.

Roligt att det är hög beläggning i C och jag tror inte heller att linjen kannibaliserat alltför mycket på SAS linjer till Shanghai och Peking. Rena spekulationer förstås men kul om detta lyckas.
 

RobHK

Medlem
Har själv kört 4 vändor hittills med SAS till HKG, generellt verkar beläggning väldigt god i business samt economy. Plus går betydligt glesare. Torsdags flighten till Hkg är alltid välfylld. Hem Sön också rätt hög beläggning, Mån verkar va glesare.
 

011430121

Medlem
Jag letade efter en artikel jag läst om att Finnair har märkt av att SAS har öppnat linje till HKG (hittar den inte)
I mitt sökande så hittade jag detta SvD,se
Snälla om den redan finns här på BC, skäll inte ut mig jag har inte sätt den förut
 

Agö

Medlem
Har själv kört 4 vändor hittills med SAS till HKG, generellt verkar beläggning väldigt god i business samt economy. Plus går betydligt glesare. Torsdags flighten till Hkg är alltid välfylld. Hem Sön också rätt hög beläggning, Mån verkar va glesare.
Mmm. Jag undrar om inte SAS överskattat marknadens intresse för Plusprodukten.
 
Toppen