Senaste nytt

Vad händer med SAS Hong-Kong planer?

Hong kong ser ut att vara bokningsbar igen.

Ja och till helt vansinniga priser (speciellt från CPH....)...!!?
9 till 13 nov i business.
CPH-ARN-HKG 40156 SEK
ARN-HKG 31342 SEK

Det skall vara dyrare att flyga direkt........eller är denna linje ett undantag......
För över 40tusen får man ingen som vill åka connection i Biz från CPH via ARN.

Edit: Om inte SAS ändrar priserna snarast kommer detta bli en "kort historia" som PEK och BKK var från ARN.

Last edited:
CPH-ARN-HKG 40156 SEK
ARN-HKG 31342 SEK

Det skall vara dyrare att flyga direkt........eller är denna linje ett undantag......

Edit: Om inte SAS ändrar priserna snarast kommer detta bli en "kort historia" som PEK och BKK var från ARN.
Väljer man på fel datum kan man alltid få dyra priser. :)

Avgång några dagar senare är priset ca 19.500 SEK inkl. skatter.
Screenshot20150218_3.png

CPH-ARN-HKG 40156 SEK
ARN-HKG 31342 SEK

.

Hur så?
Jag ser t.ex. 16.10 ut, 19.10 hem pris 2100€ från ARN, dryga 2500€ från HEL business saver.
Aldrig sett lika billiga business biljetter tidigare för mig i alla fall från Finland. Det här blir intressant då AY ligger på 3000€ ex-HEL, däremot 1xxx ex-ARN :D

När jag tog fram priserna igår kväll så var det random days som skulle kunna tänkas vara för en arbetsresa ut måndag hem fredag.
Det jag också ville se var om det var de var billigare med connection flights som det är t ex "via CPH" dvs dyrare att flyga direkt.
När jag sett dessa priser så tror jag att det kommer bli svårt för SAS att få ihop pax på denna linje dvs om man inte släpper billigare biljetter inom kort.

Toppen