Senaste nytt

Vad händer med SAS Hong-Kong planer?

Med reservation för jag missat diskussion om detta - men har någon koll på poängintjäningar för denna rutt?
Screen Shot 2015-02-05 at 15.37.49.png
 
När jag jobbade åt japanska ambassaden bevittnade jag ren byråkrati även där.
Myndigheterna i Japan returnerade tillbaka de formulären som hade fyra hål som slagits med svensk hålslagare med hänvisning till att i Japan använder man hålslagare med två hål. :eek:
Själva information i formulären var korrekta.
Jag känner igen det där från läkemedelsindustrin. Det kan räcka med en kartong i det yttre emballaget som trycket inte håller riktigt samma nyans på som dom andra så går hela sändningen i retur med motiveringen "Om ni inte ens kan trycka kartonger med samma färg så har ni ju knappast koll på hur man tillverkar medicin.". Det gäller export till Japan alltså, kineserna köper vilka piller som helst så länge dom inte är gjorda i Kina ;)
 
Kan det här ha något med HKG att göra?

SAS from 11SEP15 is adjusting operational aircraft on Copenhagen – Washington Dulles service,
as the airline operates Airbus A330-300 aircraft, instead of A340-300. This route is served on daily basis.

SK925 CPH1220 – 1500IAD 333 D
SK926 IAD1715 – 0715+1CPH 333 D
SAS Copenhagen – Washington Aircraft Changes Sep/Oct 2015 | Airline Route

Samma tidtabell, men annat flygplan. Kanske läggs över till A330 för att man ska ta in några A340 på ombyggnad under hösten?
 
Kan det här ha något med HKG att göra?

SAS from 11SEP15 is adjusting operational aircraft on Copenhagen – Washington Dulles service,
as the airline operates Airbus A330-300 aircraft, instead of A340-300. This route is served on daily basis.

SK925 CPH1220 – 1500IAD 333 D
SK926 IAD1715 – 0715+1CPH 333 D
SAS Copenhagen – Washington Aircraft Changes Sep/Oct 2015 | Airline Route

Ja, dom planerade ju att alternera A330E och A340 på ARN-HKG och ARN-ORD. Idag körs väl ARN-ORD med A330 så någonstans blir det ju skifte...
 
Ja, dom planerade ju att alternera A330E och A340 på ARN-HKG och ARN-ORD. Idag körs väl ARN-ORD med A330 så någonstans blir det ju skifte...
Det låter troligt att flytta A330 från ARN till CPH och och tillfälligt A340 från CPH till ARN.
Då är det bara slottiderna som behövs ändras på ARN/ORD och att tillfälligt dubblera vissa reservdelar för A340 på CPH/ARN.
 
Toppen