AABack2ARN
Medlem
Nu blir man ju lite nyfiken...
Har inte sett nånting om en kampanj till HKG, har hållit ögonen öppna efter ett öppnings-erbjudande. Var har du sett info om detta (även om det nu är borttaget) och vad låg priserna på?
SAS har med øjeblikkelig virkning stoppet salget af billetter til den nye langdistancerute til Hong Kong. Flyselskabet har ikke alle tilladelser på plads.
Normalt sett hade jag nog sagt: "Öhh... va fasen, hur klantiga kan man vara?" Men nu har jag ju jobbat mot Kinesisk byråkrati i några år, så jag säger bara: Jaha, sånt som händer.Försäljningen är temporärt stoppad då man inte har alla godkännanden från myndigheter i Hong Kong.
När jag jobbade åt japanska ambassaden bevittnade jag ren byråkrati även där.Normalt sett hade jag nog sagt: "Öhh... va fasen, hur klantiga kan man vara?" Men nu har jag ju jobbat mot Kinesisk byråkrati i några år, så jag säger bara: Jaha, sånt som händer.När det gäller framförhållning för ett företag i Kina så är det otroligt svårt. Regler kan ju ändra från ena dagen till andra. Papper godkänns inte pga fel typ av bläck osv. Inget förvånar mig längre...
När jag jobbade åt japanska ambassaden bevittnade jag ren byråkrati även där.
Myndigheterna i Japan returnerade tillbaka de formulären som hade fyra hål som slagits med svensk hålslagare med hänvisning till att i Japan använder man hålslagare med två hål.
Själva information i formulären var korrekta.
Samma sak med Irland ... och det är INOM EU!