Tonton
Medlem
Plötsligt händer det…. och vi får testa LF reseförsäkring.
Fru Valley m ressällskap kom fram utan bagage. Dessvärre var det en bjudresa så någon kortförsäkring lär inte finnas för henne inte
Så här långt är LF skadeanmälan ett skämt. Obligatoriska fält som inte är relevanta.
Jag har enbart bra erfarenheter av LFs reseförsäkring som helhet.
Bytte dock precis bort den, mot Trygg Hansas försäkring. LF var 64% dyrare för mig. Då har jag ändå varit kund där sedan barnsben. Förhoppningsvis erbjuder de mig ett "kom tillbaka"-pris nästa år. Jag gillar att kunna min försäkring in-och utantill. Det gör jag inte hos TH just nu haha.
Som en liten FYI - LFs skadeanmälanprocess skiljer sig mellan olika regioner (olika LF-bolag). I Östergötland så är det ett simpelt samtal in. Pengar på kontot samma dag för bagageersättning. I Stockholm så är det en mycket mer robust process som stämmer mer överens med din upplevelse. Mängder med obligatoriska fält som inte är relevanta, samt att det tar ett tag från starten av processen tills pengarna finns på kontot. Surt att det skiljer sig så emellan de olika regionerna! I Stockholm finns det definitivt utvecklingspotential. Men pengarna har alltid kommit tillsist iaf
Hoppas det löser sig med försäkringsprocessen, och att bagaget kommer fram
Last edited: