Senaste nytt

Vad går er på nerverna på hotellet?

Numera hänger jag alltid ut dnd-skylten och låser med kedjan (eller motsvarande) direkt när jag kommer in i rummet. Jag har tröttnat på att de tar sig friheter och öppnar dörren godtyckligt för att hälsa välkommen/presentera sig/städa/lämna choklad/brev/tidning eller berätta om något annat jag inte vill höra om när jag ligger och sover...

Speciellt i USA så kommer "alla" och hittar på en anledning till besök = dricks...!!

Jag vet inte om jag stör mig på så mycket... Jo, en gång vaknade jag av ett herrans liv i korridoren. Jag tittade ut och där stod ett gäng och vallade skidor, mitt i natten!!! :) Någon annan som varit med om det?

Beroende på var och när kan det kanske det kan finnas en naturlig förklaring:D

Otroligt störande med hotell som envisas med att ha både don't disturb och please clean the room på samma skylt. Sitter nu i ett nystädat hotellrum fast jag denna morgon hängde ut skylten så den röda sidan visades utåt.
Det där är så jävla korkat...

Något som stör mig ungefär lika mycket är när DND inte respekteras av personalen. Hade i våras en sådan upplevelse på Conrad av alla ställen (ovanligt). Checkar in 08.00 och de ska ta upp mina väskor. 08.50 ringer det på dörren då man hunnit duscha, klä av sig, sätta på DND och somna...

Toppen