Senaste nytt

Vad går er på nerverna på hotellet?

Helt tveklöst är det värsta med hotell egenskapen att störa gästerna med ditten och datten, i synnerhet den fanatiska inställningen att till varje pris städa varje rum varje dag trots att det bebos av samma gäst är irriterande - inte ens de mest extrema pedanterna jag känner städar oftare än var tredje dag hemma.
Detta är så störande att jag ofta väljer lägenhet framför hotell när jag kan, det är värt mer att få sova ordentligt än att frukost ingår..
Låt mig introducera: Do Not Disturb-skylten för herrn :D

Låt mig introducera: Do Not Disturb-skylten för herrn :D
På vissa hotell hjälper den inte. Tex blev jag något förvånad när det i Johannesburg knackar hårt på dörren trots skylten sitter uppe. När jag inte direkt svarar (satt i telefonkonferens) så hör jag hur någon försöker öppna dörren utifrån.

Visar sig att hotellet trodde jag dött då jag hållit väldigt udda tider och haft DnD-skylten uppe i tre dagar...

Favorit i repris. Duschar med otäta glasväggar och värdelösa avlopp som är så dåliga att flera liter vatten rinner ut till dörren 1 meter därifrån.
Förstår nu varför jag för första gången har en gummiraka (utsliten) i duschen. Men detta är ta mej fan löjligt.
Tur jag har lilla gymmet bredvid rummet så jag kan plocka åt mig lite mera handdukar

Hotell som renoveras där man håller tyst om det när man bokar tillika på sin hemsida. Målarfärg luktar ganska bra ibland

Och så saknar jag skohorn, strykjärn, riktiga glas, och lite till :mad:

Får vi se vad jag hittar mera att gnälla på.......... Kanske det att man just nu också borrar.

Tur jag får smyga iväg till puben och kvällens matchbegivenhet :p

På vissa hotell hjälper den inte. Tex blev jag något förvånad när det i Johannesburg knackar hårt på dörren trots skylten sitter uppe. När jag inte direkt svarar (satt i telefonkonferens) så hör jag hur någon försöker öppna dörren utifrån.

Visar sig att hotellet trodde jag dött då jag hållit väldigt udda tider och haft DnD-skylten uppe i tre dagar...

Det är ju irriterande när det händer, samtidigt får man väl se det som ett ganska bra tecken att de ser efter om de inte tycker sig ha sett till något liv ifrån sin gäst...

Skohorn, jag med. Varför kan hotell inte hålla med det?

Sen irriterar jag mig på när det inte finns elkontakter nära sängen. Det är ju där man vill ladda över natten.

Undrar också varför alla hotell utgår ifrån att den som bestämmer alltid vill sova längst ifrån badrummet. Det är alltid där telefonen och kontakterna för att styra belysningen i hela rummet finns. Jag vill sova på andra sidan.

image.jpeg

Bristfällig minibar är något jag stör mig på. Hälsningar från Sofitel Brussels Europe.

Toppen