Det där med duscharna som läcker är verkligen irriterande med massor med handdukar som går åt som följd, man får förklara sig när städpersonalen kommer.
Lustigt nog är moderna hotell ofta sämre än äldre, bodde på ett helt nytt hotell med fräscht badrum, ändå läckte det som ett såll.
Typiskt där design går före funktionalitet.
Clarion Arlanda är väl ett rätt bra exempel. Ingen duschdörr där inte ---> hela badrummet blir vattenfyllt...
Amerikanska flygplatshotell där städerskan knackar på dörren innan 08:00 för att fråga när man vill checka ut...
När personal inom loppet av 20 minuter går in i rummet 3ggr för att dels fråga om allt är ok, dels för att lämna samma välkomstbrev jag redan fått. Sista gången kom jag ut från badrummet halvnaken och fick nog. Killen var lätt skamsen. Zero privacy....
Det är dessutom ofta märkligt kort mellan den första knackningen och när man hör dörren öppnas. Är man i badrummet eller ligger i sängen hinner man i princip aldrig göra sig respektabel innan någon sticker in huvudet.Det som stör mig allra mest är ju när "do not disturb" inte respekteras.
Efter flygningar över tidszoner kan ostörd sömn vara avgörande.
Att ha någon som knackar på dörren eller tom. klampar in i rummet när jag försöker sova är väldigt störande.