Senaste nytt

Vad går er på nerverna på hotellet?

När duscharna är för nära toaletten så det inte går att gå på toa samtidigt som någon duschar utan att bli blöt.
 
- begäran om att manuellt fylla i alla uppgifter på en blankett, trots att hotellet borde ha alla uppgifter efter onlinebokning
- room-service som stänger tidigt
- orimliga depositioner
- långsam utcheckning
- obemannade högstatusincheckningsdiskar
- orimligt dyra busstransporter till flygplatshotell
- otillräckligt antal rullar toalettpapper
- avsaknad av toalettborste
- otillräckligt wi-fi (begränsningar i antal enheter eller korta sessionstider)
- seg inrapportering av poängintjäning
 
Det där med duscharna som läcker är verkligen irriterande med massor med handdukar som går åt som följd, man får förklara sig när städpersonalen kommer.
Lustigt nog är moderna hotell ofta sämre än äldre, bodde på ett helt nytt hotell med fräscht badrum, ändå läckte det som ett såll.
Typiskt där design går före funktionalitet.

Clarion Arlanda är väl ett rätt bra exempel. Ingen duschdörr där inte ---> hela badrummet blir vattenfyllt...
 
Clarion Arlanda är väl ett rätt bra exempel. Ingen duschdörr där inte ---> hela badrummet blir vattenfyllt...

Precis som Scandic Kista, helt hjärnlöst. Man verkligen undrar om personen som ritat det varit ute i verkligheten och varför ingen, som faktiskt bygger det sedan, orkar säga ifrån.
Just i Scandic's fall är det ju i princip vad som skrivs i varenda kommentar på Tripadvisor.
 
När personal inom loppet av 20 minuter går in i rummet 3ggr för att dels fråga om allt är ok, dels för att lämna samma välkomstbrev jag redan fått. Sista gången kom jag ut från badrummet halvnaken och fick nog. Killen var lätt skamsen. Zero privacy....
 
Det som stör mig allra mest är ju när "do not disturb" inte respekteras.

Efter flygningar över tidszoner kan ostörd sömn vara avgörande.

Att ha någon som knackar på dörren eller tom. klampar in i rummet när jag försöker sova är väldigt störande.
 
Amerikanska flygplatshotell där städerskan knackar på dörren innan 08:00 för att fråga när man vill checka ut...
När personal inom loppet av 20 minuter går in i rummet 3ggr för att dels fråga om allt är ok, dels för att lämna samma välkomstbrev jag redan fått. Sista gången kom jag ut från badrummet halvnaken och fick nog. Killen var lätt skamsen. Zero privacy....
Det som stör mig allra mest är ju när "do not disturb" inte respekteras.

Efter flygningar över tidszoner kan ostörd sömn vara avgörande.

Att ha någon som knackar på dörren eller tom. klampar in i rummet när jag försöker sova är väldigt störande.
Det är dessutom ofta märkligt kort mellan den första knackningen och när man hör dörren öppnas. Är man i badrummet eller ligger i sängen hinner man i princip aldrig göra sig respektabel innan någon sticker in huvudet.
 
Numera hänger jag alltid ut dnd-skylten och låser med kedjan (eller motsvarande) direkt när jag kommer in i rummet. Jag har tröttnat på att de tar sig friheter och öppnar dörren godtyckligt för att hälsa välkommen/presentera sig/städa/lämna choklad/brev/tidning eller berätta om något annat jag inte vill höra om när jag ligger och sover...
 
Toppen