Senaste nytt

Vad går er på nerverna på hotellet?

Där är kanske någonting med symboliken som inte fungerar för västerlänningar. Om jag inte tänker mig för väljer jag alltid fel (inte slumpmässigt utan 100% fel)
Men som sagt, det är bara att lära sig av asiaterna och parkera sig själv vid hisskontrollen med fingret på stängknappen.

Många hissar i lägre hus i Europa antingen har ingen stängningsknapp eller har en dörrstängningsknapp som inte gör något (tar exakt lika länge för dörren att stängas oavsett tryckande), bor/jobbar man i ett sånt vänjer man sig snabbt vid att aldrig trycka på onödiga knappar.

Kom ihåg att börja med att parkera fingret på dörröppningsknappen, ända fram tills hissen är full eller lobbyn är tom, för att sedan snabbt förflytta fingret till dörrstängningsknappen, om du vill lära dig ordentligt av asiaterna.

Ibland har de bara satt i en liten bricka mellan slangen och munstycket. Då kan man skruva isär det och ta bort brickan ;)
Naturligtvis sätter man tillbaka brickan efteråt.

Haha .. det har jag gjort hemma. Köpte fel munstycke och tog bort brickan. Inte tänkt så långt att jag borde göra samma sak på hotellet. Bra tips ;)

Vidrigaste är fan dålig frukost på premium hotell, eller nonchalant personal på dito hotell.

Bodde nyligen i rom och betala 5000kr/natt.
Kunde lika gärna bott på Scandic Västerås!

Det stör jag mig på.

Där är kanske någonting med symboliken som inte fungerar för västerlänningar. Om jag inte tänker mig för väljer jag alltid fel (inte slumpmässigt utan 100% fel)
Men som sagt, det är bara att lära sig av asiaterna och parkera sig själv vid hisskontrollen med fingret på stängknappen.

Visst är där. Det är som folk som trycker upp på ”upp-knappen” fastän de ska åka neråt för att de vill att hissen ska åka upp och hämta dem. Men de vet ju inte ifall hissen kommer nerifrån så de trycker på den andra knappen också. Sen skiter i det och tar trappan ner den enda våningen de skulle åka och vi som står på 23 får stå och vänta länge.

För övrigt anser jag även jag att styrdatorn på hissarna i Malmö Live borde programmeras om.

Visst är där. Det är som folk som trycker upp på ”upp-knappen” fastän de ska åka neråt för att de vill att hissen ska åka upp och hämta dem.

Det smarte er de hisser hvor man i stedet for at trykke "up" eller "down" i stedet taster hvilken etage man skal til. Det er blot ikke mange steder det findes. Noget andet som irriterer ved hisser er når jeg skal ned fra 40 til ground floor, og der på vej ned stoppes på 24 for at tage housekeeping med som skal ned på 23... :)

När städpersonalen tömmer necessären för att organisera den.

DSC_3891.JPG

Toppen