Senaste nytt

Vad går er på nerverna på hotellet?

Ricci

Medlem
När larmet på klockradion går igång 06:15am när man precis kommit i säng efter lång kväll/natt med olika drycker och tänkt sig lite sovmorgon.:mad:
Visserligen inte första gången det händer att personen som bodde i rummet tidigare satt ett alarm som går in på nästa dag...
 

mjulven

Medlem
När kortet till rummet slutat fungera och man måste till receptionen. Har hänt 3 gånger nu på det senaste hotellet...

Sen att det på vissa hotell verkar vara omöjligt att konstruera en duschs om inte blöter ner hela rummet.
 

Rokka_jill

Medlem
Rummet:
När det inte är ordentliga mörkläggningsgardiner utan bara ”mörka ” gardiner man kan dra för..
Har samma system hemma nämligen.

När de snålar med badtofflor/badrock. Jag är en kvinna med jättelångt hår. En dusch/bad tar jag gärna lite tid för. Då vill jag inte springa barfota i runmet (med tanke på hur många som går in med ytterskorna)
Sist bodde vi på ett elite hotell där du kunde HYRA ett set. Senast hade de INTE det systemet.

När de snålar med kuddar. Jag önskar iaf två kuddar.
När dubbelsängen är ihopfösta två 90-sängar.

När du ser att de bara snabbstädat rummet och hittar dammråttor/gammal choklad från förra gästen eller liknande.

När du känner dålig odör exempelvis avloppsstank för att hotellet snålar med att anlita en spolkille
(Röklukt har jag aldrig upplevt på ickerökarrum.. skönt)

Frukost:
När upplägget är icke genomtänkt. När det blir matsalskänsla (dvs tryckt in så många bord som möjligt på liten yta)
När saker ting tar slut och personalen inte uppmärksammar. Har själv jobbat som husfru och även frukostvärdinna. Lägger märke till att många svenska hotell har mycket ”ungdomar” på ”min” tid hade vi några med i alla fall 15års erfarenhet. Men branschen ska som alla andra optimeras. Så att kvantitet före kvalitet—-> ser jag dock oftast i Sverige

Receptionen: när det bara sitter ungdomar i receptionen får jag direkt dåliga vibbar. Om det är stor reception och det är 3-4 receptionister som ser ut att vara under 25 allihop får jag jätte dåliga vibbar. För då vet jag att det är stor personalomsättning, med stor sannolikhet dålig arbetsmiljö som tillslut går ut över..... oss som bor på hotellet.
Jag ser dock gärna yngre som jobbar. Men det ska inte bestå av 100% ungdomar.

Lobby:
När de har vissna/ledsna blommor... mitt hjärta gråter då!
När de har småbord ute och du ser några gamla koppar framme. Är det mycket folk så förstår man att de inte tar det direkt. Men att komma in genom entré och möta en tom lobby med skitig disk är bara tråkigt.
 

AndersSt

Medlem
(Röklukt har jag aldrig upplevt på ickerökarrum.. skönt)

Jag bodde på hotell i Danmark en gång på slutet av 90-talet. Hade bokat icke-rökare och noterar direkt att skylten på dörren sitter fast med kardborre och man har glömt att städa bort askfaten från rummet. Det står även en liten skylt på bordet: "Venligst, undgå at ryge i de ikke-ryger værelser".

Och ja, en viss röklukt fanns det... Men även danskarna har skärpt det här med rökförbud sen dess.
 

Valley

Medlem
När man inte får hälla upp spriten själv i hotelloungen.

Eller när du inte får hälla upp någonting själv.
Försöker mig minnas var någonstans det var jag råkade ut för detta. Skulle jag ta flaskan på bordet och fylla på mitt glas tog det 2 sekunder så dök det upp en servitör/servitris som absolut skulle göra det åt mig.
 

Valley

Medlem
Och detta med att det inte finns någonstans att sitta och jobba (säkert nämnt det tidigare). Så kan man också gömma eluttag. Eller sätta dem på så taskiga ställen att kaffemaskinen får stå på golvet.
Strykjärn med kort sladd. Gärna i kombination med eluttagsplacering (Plus för Westin, München som har 3 meter sladd på strykjärnet)

När kortet till rummet slutat fungera och man måste till receptionen. Har hänt 3 gånger nu på det senaste hotellet....
4 gånger på Westin, München. Inte ens hissen gick att åka med om man var ensam i den. Man skyllde på att kortet låg för nära mobilen, vilket jag betvivlar.
 
Toppen