Senaste nytt

Vad går er på nerverna på hotellet?

Som jag skrev i en annan tråd, jag hatar handfatet med två separata vattenkranar (en för het vatten och en för kallt vatten) som man hittar ofta i Storbritannien.
Vad önskar du hotell kunde bli bättre på? | Sida 9 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

The New Inn, 005.jpg

Nu har jag kommit på en till sak. Bagagestället! Många gånger på tok för liten för min stora Rimowa väska. Speciellt om stället har en kant baktill. Idioti. Sen är det väldigt sällan man får två ställ, även fast det är ett dubbelrum ämnat för två personer, som troligen har varsin väska eller brukar par dela på en väska?

Som jag skrev i en annan tråd, jag hatar handfatet med två separata vattenkranar (en för het vatten och en för kallt vatten) som man hittar ofta i Storbritannien.
Vad önskar du hotell kunde bli bättre på? | Sida 9 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Visa bifogad bild 76209
Det finns faktiskt en sak som är värre och det är när man med separat kall- och varmvattenkran har bytt plats på rött och blått eller C och H. När den kalla sitter på vänster och den varma på höger. Då brukar Jonsson skålla händerna.

Nu har jag kommit på en till sak. Bagagestället! Många gånger på tok för liten för min stora Rimowa väska. Speciellt om stället har en kant baktill. Idioti. Sen är det väldigt sällan man får två ställ, även fast det är ett dubbelrum ämnat för två personer, som troligen har varsin väska eller brukar par dela på en väska?
Lägg i bokningen, under särskilda önskemål, in att du önskar ett extra bagageställ (luggage rack). Det fungerar.

eller brukar par dela på en väska?
Säkert väldigt individuellt. Vi packar dock gemensamt. En eller flera väskor beroende på resans "egenskaper". En fördel med att packa gemensamt är att en inte blir av med alla sina kläder om en väska försvinner. Förutsatt då givetvis att vi har mer än en väska på den aktuella resan...

Då vet man att hotellet är miljömedvetet och tänker ekonomiskt. ;)

Har nog inget emot att inte få en halv toarulle eller så, så länge det finns mer.

Något jag kan störa mig på är handdukarna, att de pushar så hårt för att de ska framstå som miljövänliga när de egentligen bara vill minska mängden tvätt för att spara pengar.

Och det har jag inga problem egentligen. Men varför låtsas om att det enbart är en miljöfråga?

Har nog inget emot att inte få en halv toarulle eller så, så länge det finns mer.

Något jag kan störa mig på är handdukarna, att de pushar så hårt för att de ska framstå som miljövänliga när de egentligen bara vill minska mängden tvätt för att spara pengar.

Och det har jag inga problem egentligen. Men varför låtsas om att det enbart är en miljöfråga?

Det är väl helt OK. Värre är när de struntar i det och byter ut alla använda handdukar varje dag ändå.

Toppen