Senaste nytt

Vad går er på nerverna på hotellet?

1. intet vand
  2. ingen "luft" i rummet ("påfristende")
  3. el-afbrydelser
  4. kun 1 strøm-stik i rummet
  5. Ingen holder til bruseren
  6. intet moskito-net
  7. mus der gnaver om natten
  8. senge-lopper (bedbugs)
  9. ingen vinduer
  10. intet varmt vand
  11. fest på værelset ovenpå
  12. fest på værelset ved siden af eller under
  13. vinduer kan ikke åbnes
  14. ingen generator
  15. ingen udsigt
  16. ingen balkon eller terrasse
Ingen luft i rummet är klart påfrestande. ;)

Förstår inte, varför inte använda den hårda tvålen?

Dels så blir den en geggig klump om det inte finns tvålkopp, dels brulsrrde hårda tvålarna vara av en sådan kvalité att de torkar ut händerna totalt, och man måste smörja in dem direkt efter att man har tvättat dem.

Favorit i repris: Amerikanska duschblandare.

Idag bor jag nästan på bottenplanet av ett rätt högt hotell, så vattentrycket är därefter. Ska jag duscha kan jag välja på iskallt vatten eller att hålla i mig så att jag inte spolas omkull.
Engelska duschblandare är ibland värre, min civing utbildning räcker ibland inte till att förstå hur de fungerar.

TV med stark lysdiod eller klocka, slutar med att jag rycker strömmingen.
Jepp jag vill sova mörkt

Hehe ja det är ju mer än en gång man satt ett plåster eller ställt en kudde framför om möjligt. Har även sett en diod på en tv i ett rum där någon tidigare gäst placerat en post it lapp framför, log och somnade förnöjt efter det.

Förefaller i alla fall blivit rätt vanligt idag med en diskret digital klocka på tv:n mitt emot sängen. Mycket uppskattat

En till favorit i repris: hotell som bara har hård tvål på rummet.

Nu är det tredje hotellet den här veckan där jag måste tvätta händerna med schampo.

Here we go again:

DSC_3898.JPG

Vanligtvis brukar jag ha en liten flaska med duschtvål i väskan (bor ofta på ställen som inte har några amenities alls), men glömde det den här resan. Om två dagar blir det dock Radisson, och de vet jag kör Rituals duschgel (en av få hotellprodukter med en maskulin doft).

Toppen