Senaste nytt

Vad går er på nerverna på flygen/flygplatserna ?

Folk som ska hämta grejer i bagagehyllan,mellan 5-10 ggr. på en 2 tim. flygning.

Det där har jag också lite svårt att förstå - problemet förvärras om man sedan har fått t.ex kuddar och filtar etc som först måste läggas undan och sedan skall man manövrera sig ut i mittgången, pyssla med saker, ta ner väskan, ställa på sätet, eventuellt flytta filt/kudde och böka och ha sig....

Personligen kör jag enkel och klar strategi:

1. Gångplats på allt över 2 timmar (kan sitta vid fönstret på t.ex CPH-LHR men allt annat är gångplats).
2. Det som behövs för flighten har jag i fickan på skjortan eller i västen (pass/boardingkort, mobila enheten, batteripacket och hörlurarna tar jag på mig redan vid gaten).
3. Behovet att plocka saker ur handbagaget elimineras noga just genom att placera allt jag kan tänkas vilja ha på ett bekvämt ställe.

Om jag trots allt skulle vilja ha något ur handbagaget kombinerar jag det med ett toabesök, framförallt inget springande efter väskan allt som oftast.

Jag har en känsla av att de som måste dra ner väskan hela tiden kör en strategi i stil med:

1. Ner med exakt allt i handbagaget (detta gäller även pass/boardingkort som man slänger ner efter boarding).
2. När man vill ha sin mobila enhet måste väskan ner. Sedan fryser man och behöver sin extra tröja, väskan ner igen. Passet kan vara bra att ha ibland - väskan ner. Behöver en penna - väskan ner. Lågt batteri i mobilen, behöver batteripacket - väskan ner.

Resultat? Konstant springande ut i gången för att ta ner väskan. Ännu bättre är det om man har detta beteende och sitter på fönsterplats eller i mittsätet.

Jag utgår ifrån att det är detta beteende Claes syftar på.
 

JohanA

Medlem
Vilka problem ni har! Jag flyger frekvent men har aldrig sett någon ta ner väskan så många gånger som beskrivs i tråden. Men vad vet jag, kanske ska flyga mer SAS så får jag nog uppleva det jag också... :rolleyes:
 
Vilka problem ni har! Jag flyger frekvent men har aldrig sett någon ta ner väskan så många gånger som beskrivs i tråden. Men vad vet jag, kanske ska flyga mer SAS så får jag nog uppleva det jag också... :rolleyes:
Jag flyger SAS några gånger i veckan men har inte heller sett det där beteendet. Har väl bara haft tur de sista 20 åren ;)
 
Jag har inte råkat ut för det rakt av själv, ta-ner-handbagaget-frekvent-problemet alltså men jag kan ana ett mönster ibland när jag sett mig runt i kabinen. De som ständigt måste ut och plocka ner väskan är samma resenärer som följer sådana regler som "ta av bältet när du tar lådan vid säkerhetskontrollen" och "ta maximal tid vid incheckningen".

Skulle man göra en detaljerad analys av beteendet skulle jag misstänka att det är vanligare på LCC/charter/semesterflygningar medan flighter som huvudsakligen består av vana resenärer/BCare s.a.s är lugnat i det avseendet.

Jag tror Claes kan belysa den teorin mer.
 
Toppen