Senaste nytt

Vad går er på nerverna på flygen/flygplatserna ?

Före jag anslöt till businessclass.se:
  • Köer
  • Dyr mat
  • Osköna stolar airside
Numer:
  • Icke fungerande prioboarding
  • Dålig mat i lounger (varför har dom bara inte en tacobuffe?)
  • Lounger som är svåra att hitta
Tror ärligt talat inte en tacobuffé skulle se så fräsch ut...
Du borde prova att flyga mer via Tyskland och Schweiz med Swiss och Lufthansa.

*Folk som inte har koll på var de har sitt handbagage och stöter i alla som har satt sig på vägen ner i gången.
*sparkar på stolen framför
*tar tag i stolen framför varje gång de ska resa sig
*folk som inte kan sitta stilla en enda sekund och dessutom valt mittensätet.
*nedkissade toaletter (sist i Nice hade mannen innan inte fällt upp ringen. Det var nersölat överallt. Fin kostym hjälper inte när man inte kan sikta)

• Folk som prompt ska fälla ner sitt säte och blir otroligt sura när de upptäcker att mina ben är så långa som de är och sitter fast på kroppen, vilket gör att de antingen kan fälla sätet och få det otroligt obekvämt i ryggen eller sitta upp i en timme.
  • Folk som beter sig som svin mot flygpersonal och tillskansar sig fördelar, medan vi som lider lika mycket av equipment changet som gjort att vi inte får vår nödutgångsrad men gillar läget inte får något erkännande. Kan hänga ihop med punkten ovan...
  • Folk som köpt hela taxfreebutiken och sen ska lägga in allt i hatthyllan och ber mig ta mitt minimala handbagage under sätet framför (nej, det kommer inte hända - det är du som köpt åttahundra miljoner legomodeller som du ska asa hem till Hong Kong, ta dem under DITT säte).
  • Priobordare som inte kunde bry sig om att vara på plats när det var prioboarding och som nu ska tränga sig före hela kön, fibbla med boardingkortet osv vid grinden.
  • Plocka upp din dator, ta av dig skärpet osv i kön till säkerhetskontrollen. Vi vill alla igenom snabbt, gör din del. Vill du vara långsam så var det när ingen är bakom.

• Priobordare som inte kunde bry sig om att vara på plats när det var prioboarding och som nu ska tränga sig före hela kön, fibbla med boardingkortet osv vid grinden.

Fast det är ju just så prioriterad ombordstigning ska fungera, helst med dedikerad fålla eller en egen autogate så att man kan komma närsomhelst till gaten men ändå bli garanterad prioriterad ombordstigning.

Toppen