Senaste nytt

Vad går er på nerverna på flygen/flygplatserna ?

Jag tar som oftast och häller över det flytande jag behöver i mindre men volymomärkta behållare. Allt slänger jag in i en gammal SAS Business Amenitykit 1-litersmärkt dragkedjeförsedd plastbag.
Inga problem hittills, förutom på nån mysko storflygplats ute i världen (antingen var det ZRH eller LHR) där de förmodligen aldrig lagt märke till denna skapelse. Där packade de om allt till en plastpåse som fanns på flygplatsen. I den gick det i mer än i min. Jag suckade djupt....

Jag tror faktiskt att jag har en "oanvänd" kvar av dessa 1-litersmärkta från SAS. Frugan har fått två och jag har nog använt två hittills.

I LHR kräver de att man använder deras påsar eftersom de har en speciell "explosionsluktar"maskin de för ner påsarna i - därför duger det inte med andra dimensioner, även om påsarna rymmer en liter.

I LHR kräver de att man använder deras påsar eftersom de har en speciell "explosionsluktar"maskin de för ner påsarna i - därför duger det inte med andra dimensioner, även om påsarna rymmer en liter.
Stämmer! Fick det hela ompackat sist jag var på LHR.

Jag har väldigt svårt för medpassagerare som ställer ifrån sig kaffemuggen längst ut på kanten av brickbordet (åt mitt håll) och vevar omkring med tidningar och liknande. Lite turbulens på det men ändå ingen ansats att hålla i muggen. Har alltid ett par extra byxor i handbagaget utifall någon skulle spilla på mig. Själv håller jag alltid i muggen så länge den inte är tom.

Få saker irriterar mig så som när säkerhetskontrollen uppenbart är avsedd för att flera personer ska kunna stå bredvid varandra och packa ner sina saker i varsin box - men där folk jämt tar den första boxen och börjar packa i den varpå andra inte vågar gå förbi och packa i de följande boxarna. Oerhört ineffektivt.

Jag vet inte om jag skrivit detta innan, men det mest irriterande är folk som använder fast track och agerar extra långsamt. Ingen förberedelse, utan först vid bandet tar man av sig bältet, plockar fram ipad och dator och vätskor. Förbered er! Använder ni fast track är det sannolikt att ni flugit förr!

Jag vet inte om jag skrivit detta innan, men det mest irriterande är folk som använder fast track och agerar extra långsamt. Ingen förberedelse, utan först vid bandet tar man av sig bältet, plockar fram ipad och dator och vätskor. Förbered er! Använder ni fast track är det sannolikt att ni flugit förr!
Kanske de gillar fast track för att det är lite lugnare där ;)

Toppen