Senaste nytt

Vad går er på nerverna på flygen/flygplatserna ?

En annan sak som kan vara jobbig är ju slött eller obefintligt WiFi nät i lounger "men efter några år i Iran är jag rätt luttrad"

Idag på SK1686 från MXP till CPH så satt ett italienskt par o tjatade hela dj tiden hon på 2C han på 2D :(

Men det största stolpskottet var den svenska strebern i SAS loungen idag mellan 13:30 till ca 15:00 "HOPPAS DU LÄSER DETTA" Som när han inte högt och ljudligt gick runt o pratade i telefon om sitt företags affärsplaner så satt han och diskuterade dessa högt och med en dansk kollega.
TACK du delade med dig av mycket värdefull information inklusive hela eran framtids strategi och utländska etableringar. (Jag kan nog få en bra slant hos era konkurrenter).
Var var nere i receptionen och frågade om det fanns något ledigt mötesrum åt er så vi andra kunde slippa ditt tjat. Tyvärr fans det inte något ledigt :(

INSE DU ÄR INTE JORDENS VIKTIGAST PERSON!!! Och att andra människor kan utnyttja informationen du sprider runt dig! :eek:

Samt att det alltid måste vara minst en Kines som sköter dörröppning/stängning. ;)

Fortsätter OT, just detta med att trycka på dörrstängningsknappen har jag också anamat efter X-antal besök i Hong Kong. Ser alltid till att placera mig nära knappen så jag kan trycka om övriga i sällskapet är gweilos som bara står och fånstirrar rätt fram i väntan på att dörren skall stängas:D

Självklart det mest störande för min del är det just att komma in på flygplatsen då alla rökare måste stå i dörren o dra sina bloss o bolma. Som ickerökare är det äckligt och gå genom "dimman". Att ta några steg åt höger eller vänster om ingången vore toppen. Det gäller ju inte bara flygplatser ioförsig....

Flög PMI-ARN idag. På den flighten var det en snubbe i 50-årsåldern som representerar nästan allt jag stör mig på.

Vid incheckningen, 2 GO diskar och en Plus. Vi flög plus och stod och väntade på vår tur. 10 rader plus vilket innebar en hyfsat lång kö.

Snubben glider upp direkt till disken och viftar med sitt Diamondkort. Han blir tillsagd att ställa sig i kön. Hans kommentar var, gäller det även business klass och står kvar och frågar om han får göra en bagagedrop. Det fick han inte. Då gick han.

Ombord på planet så säger han till en i crew. Jag som lojal Diamond resenär skulle vilja sätta mig där framme (han reste i GO). Jag behöver ingen mat, men här är det trångt och där finns det plats (inte exakt citat men nära).

Han får ett nej först men sedan ett ok. Sen satt han där och mumsade gratiskäk. Han skällde även ut en förälder för att deras barn väsnades. Vilket han inte störts av om han suttit där han borde.

När vi landar på ARN så kastar han sig upp ut stolen snabbare än blixten, knuffar undan personer och helt plötsligt så står han 4 rader fram...

Underbar tråd som jag tycks ha upptäckt väldigt sent!
Allt det där med security, boarding och incheck etc stämmer till 100%.

Jag minns en gång då jag flög AF från CDG-JFK. Satt i Y med min fru i 4-säteskonfiguration. Platsen till vänster om mig var tom och till vänster om denna sitter en svensk dam i 55-årsåldern. Då vi uppnått cruisin-altitude dyker helt plötsligt en man (Den sk Skövdemannen) upp och på svengelska frågar han "is it okeyyyy if aj sitt hereee", Jag svarar på svenska att det är OK, (Det var mitt största misstag). Då börjar han på Västgötska basunera ut så att samtliga på planet hör "ÄR NI OCKSÅ SVENSKAR DET ÄR JU GÖÖR HÄRLIGT". Sedan följer flera timmars monolog om dennes liv och livet i Skövde på 80, 90 samt dåvarande 00-talet. Några gången försöker jag sätta på mig hörlurarna för att njuta av IFE men detta avbryts ständigt av frågor om jag besökt Skövde eller är såndär Sthlmskille som aldrig varit utanför stan... Till slut sa jag till och då var det tyst i ca 45 min och sen började Skövdemannen istället fråga mig om jag tyckte om maten IFE etc och om jag flög ofta.

Min fru som sov nästan hela resan skrattade högljutt då jag berättade om detta när vi gick av planet. Det var den resan som fick mig att uppskatta C.

Toppen