Länge sedan det uppdaterades här så lägger till en kommentar kring helgens båda försök med att gästa familjen genom fasttrack på Arlanda och Kastrup.
Är guld och sambo och son bokad på samma flight och bokningsnummer.
På Arlanda lös det rött i grinden för båda efter att ha scannat direkt efter mig. Stod två vakter där som båda hänvisade dessa till vanliga säkerhetskontrollen. Jag stod på mig och då sa den ena att jag måste scanna QR-koden som fanns på deras disk. Hivade över luren till sambon men det visade sig vara om man hade tillgång via Amex. Förklarade och visade info på sas hemsida. Blev långt samtal, bläddrandes i pärmar innan det tillslut "Fick gå för den här gången".
På Kastrup gick vi till SAS egna fasttrack. Lös grönt direkt för alla tre och alla var glada och nöjda.
Hur kan personalen på Arlanda vara så fullständigt okunniga? Borde man inte ha lite koll på olika bolags regler när man står där. Är väl inte direkt ovanligt med SAS-resenärer med status på Arlanda som villa ha familj genom fasttrack misstänker jag?![]()
På Arlanda är det personalen från säkerhetskontrollen som sköter insläppet till fast track. I Köpenhamn har SAS egen personal som sitter vid insläppet. Vet ej men tror absolut detta kan påverka