Senaste nytt

Vad gäller angående fast track för medresenär utan status?

Bimme

Ny medlem
I CPH har jag fått igenom flera genom att de bara scannar sitt boardingkort efter mig, vi har bokat separat, men har samma destination.
Mao verkar automatspärrarna bara bry sig om att man har samma destination. (Har EBG)
 
Skulle du kunna utveckla detta? Hade kollegan samma zon? Frågade ni? Bara funkade det?
Vet inte vilken zon det stod, det stod inte fast track på hans boardingkort, men när gick igenom spärren på T5 ARN så såg jag att det stod fast track OK på skärmen även när han scannade sitt boarding pass. Han gick efter mig. På Arlanda, Köpenhamn och Gdansk fungerade även prio boarding, han gick efter mig. Det är vad jag vet, det var ingen som diskuterade eller ifrågasatte något.
 

JimmyH

Medlem
I mitt fall när jag och min kollega hade samma bokningsnummer och Go light biljetter så hade även han prio boarding.
På mitt boardingkort stod det A+A men på barnens och sambons stod det G + F. På Arn s automaten nej men i CPH var det en manuell koll men dom bar tydliga med att det bara bar boarding för business och A* först.

Hälsningar från rad 30 :)
 

craftbrew

Medlem
Jag har vid flera tillfällen i CPH fått höra att jag "kan ta med en gäst igenom Fast Track ENDAST om vi är på samma flight. Men att jag är välkommen att ta in en gäst i loungen som kan flyga på en annan flight än jag själv". Har alltid känts väldigt märkligt...
 
Toppen