Senaste nytt

Vad gäller angående fast track för medresenär utan status?

Tack för svar,

Tror jag har fått förklaringen till vad som gäller.

När jag reste med min fru hade vi olika bokningsnummer eftersom hon skulle hem en dag tidigare och jag skulle vara kvar och jobba en dag. I fallet när jag reste med kollegan hade vi samma bokningsnummer.

I båda fallen gick vi via automatspärrarna, så skillnaden berodde inte på att personal "släppte igenom oss".

Spärren på Landvetter är ofta bemannad (än så länge...) Frågade sist jag reste då jag hade två kollegor med (på samma bokning) Blev njet på det tyvärr, en var ok enligt "gatekeepern".
Förra veckan fick jag inte gå igenom trots jag hade LH Business boarding card.
"Du kan alltid kolla med de på LH desk" fick jag höra.
Efter oss kom en som skulle åka med Swiss business och fick inte gå igenom.
"Computer says no" fick han höra. Oj, han blev inte glad.
Han klagade högt och länge - men det hjälpte inte.

Tack för svar,

Tror jag har fått förklaringen till vad som gäller.

När jag reste med min fru hade vi olika bokningsnummer eftersom hon skulle hem en dag tidigare och jag skulle vara kvar och jobba en dag. I fallet när jag reste med kollegan hade vi samma bokningsnummer.

I båda fallen gick vi via automatspärrarna, så skillnaden berodde inte på att personal "släppte igenom oss".
Automatspärrarna är sannolikt inte tillräckligt begåvade för att kunna hantera detta. Därav skillnaden med bokningsnummer.

Herr Nilann och jag åkte Lufthansa C från Landvetter i april (innan automatspärrarna). Vid incheckningen vid SAS-disken fick vi besked att Fasttrack inte ingick eftersom Lufthansa inte tecknat avtal och alltså inte betalar för Fasttrack. Jag hävdade bestämt att Fasttrack ingår som EBG, men svaret var nej. Vi valde ändå Fasttrack, och det var inga problem som EBG. Inte lätt att få riktiga besked.
Numera antar jag att Herr Nilann som är EBS får kliva i mina forspår för att komma in genom automatspärrarna.

För mig fungerade det inte på Landvetter förra veckan. En EBD och en EBS på samma bokning, i go. EBS blev hänvisad till vanliga kön.
Fungerade dock på Arlanda i T4.

Toppen