Senaste nytt

Vad önskar du hotell kunde bli bättre på?

Denna brukar gå att gå runt om de bara har en vanlig kortläsare - kör ner ett utgånget BAEC-kort eller vafan som helst brukar lösa problemet. På de flesta hotell är det så simpelt...

Tycker det är många hotell som det inte funkar med så enkla trix på längre. Hsh tycker jag det är onödigt. Jag vill ha ström i uttagen utan att behöva hålla på och mixtra.

De flesta som bor på hotell är förmodligen män.
MEN... Måste all tvål och schampo dofta billig herrparfym?!
Något neutralt fräscht måste väl funka lika bra?

Själv tar jag alltid med mig min 5-meter långa iphonekabel för att lösa uttagsproblemen.
Har också alltid med mig kort nätverkskabel + wifirouter. Hotells utlovade wifi brukar vara kass att jag fixar eget wifi på rummet via det fasta nätverksuttaget.

Förr har jag alltid funderat på vem i hela friden använder duschmössof?!
Nu norpar jag alltid med mig dem och använder som skoskydd när jag packar ner skorna i packningen. Flera skor i samma skopåse funkar utan att smutsa ner varann...

Last edited:
Denna brukar gå att gå runt om de bara har en vanlig kortläsare - kör ner ett utgånget BAEC-kort eller vafan som helst brukar lösa problemet. På de flesta hotell är det så simpelt...

ICA kort funkar utmärkt för mig! Dock lite surt om man glömmer det i läsaren, vilket har hänt mig.

ICA kort funkar utmärkt för mig! Dock lite surt om man glömmer det i läsaren, vilket har hänt mig.

Jag använder ofta IKEA Family kort. :)
Det har dock börjat komma några hotell som har annat system så vanlig kreditkort/FFP kort inte fungerar.

OT. Det finns några museer i Tyskland/Österrike som ger rabatt på inträde mot uppvisande IKEA Family kort.
Jag var på ett museet i Wien för många år sedan och fick rabatt med mitt svenskt IKEA Family kort.

De flesta som bor på hotell är förmodligen män.
MEN... Måste all tvål och schampo dofta billig herrparfym?!
Något neutralt fräscht måste väl funka lika bra?

Vad är neutralt då? Själv är jag trött på att allt ska lukta mat. Citron, apelsin, grönt te, svart te, vanilj, äpple, honung, havre, citrongräs, mandarin...

På Radisson kan man ta kortet, vika det här fina fickan man får i korten runt kortet och stoppa i kortet med fickan runt kortet sen hålla kvar fickan och dra upp kortet så har man enkelt löst detta problem :)

Toppen