Senaste nytt

Vad önskar du hotell kunde bli bättre på?

Oj vilken rolig tråd, att jag har missat den tidigare :)

Håller med Essa, att dessa schampon osv i småflaskorna alltid luktar man vore trevligt att undgå. Dessutom luktar de ofta så starkt att man blir lite tårögd och allergisk utan att egentligen vara det. Neutralt är nog bästa vägen att gå. Samt liiite bättre kvalitet så att håret inte ser ut som en rotborste efter tvätt.

En sak jag som ganska lång (180 cm) och ofta resande i Asien stör mig på är att speglarna i tex badrummen sitter så lågt att jag bara ser mitten på mig själv, huvudet hamnar liksom ovanför spegeln. Svårt att få en bra helheltsbild då ;)

Fast bäst var ändå ett billigare hotell i Kairo. Dörren till det pyttelilla badrummet gick inåt (doh) och för att man alls skulle kunna öppna dörren hade man sågat bort ena hörnet på dörren så att den gick över toan. Brilliant, tyckte dom säkert, nu gick det att komma in i badrummet. Såg dock väldigt märkligt ut när dörren var stängd :D

Vad är neutralt då? Själv är jag trött på att allt ska lukta mat. Citron, apelsin, grönt te, svart te, vanilj, äpple, honung, havre, citrongräs, mandarin...

Oj du lämnar då inte mycket över. Menar du att du hellre har en tvål som "doftar" billig herrparfym? ;-)

Men eftersom du inte gillar ovanstående dofter får du mer än gärna ta med dem hem och ge dem till mig. ;)
Citrongräs älskar jag och har en favorit från Le Meridien i Kuala Lumpur av L´Occitane. Den går inte att köpa i deras butiker utan är låst till hotell tydligen...

På Radisson kan man ta kortet, vika det här fina fickan man får i korten runt kortet och stoppa i kortet med fickan runt kortet sen hålla kvar fickan och dra upp kortet så har man enkelt löst detta problem :)
Jo, har gjort denna också!

@agehall
Jo, tyvärr är det en del hotell där detta inte fungerar - men extra nyckelkort brukar gå att få - dock håller jag med om att det självklart inte ska vara så att all ström går ner. Jag förstår om man av ekonomiska skäl vill att lampor släcks då man lämnar rummet, men laddningsapparatur och luftkonditionering vill man ju ha!

@JonasC

Har också gjort den (med VISA-kort) och därefter försöker jag ta något mindre viktigt...

Oj du lämnar då inte mycket över. Menar du att du hellre har en tvål som "doftar" billig herrparfym? ;-)

Men eftersom du inte gillar ovanstående dofter får du mer än gärna ta med dem hem och ge dem till mig. ;)
Citrongräs älskar jag och har en favorit från Le Meridien i Kuala Lumpur av L´Occitane. Den går inte att köpa i deras butiker utan är låst till hotell tydligen...
Har du någon bild på flaskorna? Ska möta upp en kollega på Le Meridien i KL om två veckor.

Icke att förglömma, sätt ut "STÖR EJ" skylten så slipper man problem på de bättre hotellen att städerska/butler/etc drar ut kortet ur hållaren.

Har du någon bild på flaskorna? Ska möta upp en kollega på Le Meridien i KL om två veckor.

Tyvärr har jag inte det. Det är många år sedan jag bodde där så risken är väl stor att de bytt märke. Men är det L'Occitane finns ändå chansen att de ff har min favorit.
Skulle bli väldigt glad om du kommer över nån/ngr åt mig. ;-)

Längtar tillbaka till det hotellet, hade backpackat i tre veckor och blev bjuden på tre nätter där efter att ha hjälpt en dyk-buddy då han insjuknat efter en live aboard. Väldig kontrast till det jag var (är) van vid.

Jag lämnar _väldigt_ mycket över. T.ex. alla blommor, träd, kryddor och örter i världen.

Jag kan förstå att det inte är gångbart med Penhaligon's English Fern i alla hotellrum ur unisexsynpunkt, med trenden att alla ska lukta dessert (Sheraton=mandarin, W=citron, Westin=te) måste upphöra. Mellanöstern verkar ha rosextrakt överallt, vilket väl är överkomligt (även om det också smaksätter Turkish Delight).

Icke att förglömma, sätt ut "STÖR EJ" skylten så slipper man problem på de bättre hotellen att städerska/butler/etc drar ut kortet ur hållaren.
Ja, vet inte varför de verkar helt oförstående varför man lämnar aircond på...

Var förresten på ett intressant hotell vad gäller skylt. Mercure i Milano hade skyltar som det stod "Please disturb" på ena sidan, vafan nu det innebär? Får man ofrivillig väckning 03.00 av städerska eller? :)

Toppen