Senaste nytt

Vad önskar du hotell kunde bli bättre på?

Saker på min önskelista.

1.Gratis internet. Det är en skam att betala 150-200 sek för 24 h. Idag när 3G inom Europa dessutom börjar bli billigare så kan man nästan hellre använda telefonen.
2. Släng ut alla äckliga heltäckningsmattor och lägg in lättstädade parketgolv eller liknande.
3. Desinficering av alla handtag, toa, strömbrytare.
4. Rengöring av fjärrkontrollen.
5. Bra plats för bagage.
6. Dusch som inte läcker ut på golvet i badrummet
7. Inga handtvåls- eller duschtvålsdispensers a'la offentlig toalett. Hittar man tyärr ibland även på hotell som borde kunna bjuda på riktiga produkter i småflaskor.
8. Krokar att hänga upp handdukar på så de inte hänger direkt ovanför toalett eller soptunna och andra " orena" ytor
9. Sluta lägga på överkast på sängen samt prydnadskuddar, för hur ofta tvättas dessa? En filt eller liknande på fotändan räcker.
10. Tofflor
11. Byt ut gamla slitna handdukar

Det viktigaste för mig är att det är väldigt välstädat och rent, som ni kanske gissat från min lista :D

Strykjärn! Även i fina hotell är strykjärnen ofta undermåliga och att ringa respan för att få det utbytt ger samma resultat. Antingen har de inget glid eller så läcker de som såll.
Samma sak igen. Blir galen på urusla strykjärn i kvalitetshotell.

Lägger till en sak till i många moderna hotell: Då duschen är i badkaren finns ofta ingen komplett vägg mot resten av badrummet så hela golvet blir blött. Det verkar vara någon innegrej med bara "halva" dörrar. Precis som Appfly skrev ovan.

Problemet med tvåldispenser brukar ju vara att kvaliteten på produkten är så dålig. På Scandic Central har de en som Face Stockholm tagit fram som det inte är något fel på.

Badlakan. Varför i helvete skall de s k badlakanen vara stora som en tvättlapp ?
Tvålschampot. Men släng ut skiten. Lägg på en 10:a på priset för separata småflaskor av bra (normal) kvalitet.
Väggkontakter - Varför måste man ibland krypa på alla fyra för att hitta någon ?
Bagagestol. Har jämt så svårt att få ner min feta Samsonite i fåtöljen.
Dörrmatta och Skohylla vid dörren. Trött på att glömma bort snömodden som lossnat som man kör fötterna i precis när man skall ta på sig skorna.
Alla värdelösa fruktostar där man gör scramble egg's på pulver.

Men värst av allt. När man på ett snällt sätt påpekar något som en trasig lampa, inga glas i badrummet, mm, mm. Att ingen jävel verkar bry sig.

Och efter helgens hotellvistelse måste jag göra följande tillägg.
Var i helvete skall man envisas med att ha simplaste, billigaste toalettpappret :mad:

Mina önskemål:

1. Placera (flera) eluttag ovanför/på skrivbordet
    Mitsui Garden Hotel Premier Tokyo_22.JPG

2. Placera eluttag nära nattesbordet
  3. Master switch som inte stänger av all el så att jag kan ladda laptop/kamera medan jag är borta
  4. Tydlig markering av vilken ratt gör vad i duschen. Jag struntar i hur snygg dem är.
    Screenshot20130906_2.png

5. Sluta med Rainforest shower. Oavsett hur man vrider och vänder, kommer det kallt vatten först i alla fall.
    Hotel Brosundet Alesund_011.JPG

Det där med kranar är ju en lustig detalj som jag faktiskt tänkte på häromdagen när jag kom hem från senaste resan.
Efter att ha bott på sådär 4-5 olika hotell under en vecka, så stod jag i duschen hemma och kunde inte komma ihåg hur jag skulle vrida min egen kran för att få rätt duschtemperatur.
Något förvirrande...

Jag tycker rainforest shower är värt smärtan. Oftast finns det ju ett duschhandtag man kan använda för att få upp vattnet i temperatur.

Toppen