Senaste nytt

Vad är rimligt att begära i kompensation

Kabinerna sjunger verkligen på sista versen. Du bör absolut söka kompensation för detta, inte OK.

Kan meddela att det trasiga bordet i business medförde en fin ursäkt samt 8000 EB poäng i kompensation. Det kändes som rättfärdigt då enbart delar av resan påverkades. Tack SAS

Som alla skriver, kabinerna faller snart samman och uppgraderingen är verkligen på tiden.. på mina 4 senaste long-haul till USA förra året hade jag brister/fel på alla av dessa flygningar. Från trasiga IFE:er, stolar som ej fungerade till lampor och handkontroller. Begärt kompensation och fått olika antal poäng för detta, från 3000 till 20000 för varje klagomål.

Blev serverad halvrå kyckling på flight mellan EWR och OSL med SAS i plus. Var några ångestladdade timmar då man väntade på eventuell magsjuka den flighten.. SAS kundtjänst har inte hört av sig efter att jag meddelat att jag förutom ångesten inte blev magsjuk (men förväntade mig någon form av kompensation). Ett par bonuspoäng tycker jag de kunde fört över i varje fall..

Som alla skriver, kabinerna faller snart samman och uppgraderingen är verkligen på tiden.. på mina 4 senaste long-haul till USA förra året hade jag brister/fel på alla av dessa flygningar. Från trasiga IFE:er, stolar som ej fungerade till lampor och handkontroller. Begärt kompensation och fått olika antal poäng för detta, från 3000 till 20000 för varje klagomål.
Får man fråga vad som föranledde 20k i ersättning?

Skrev till SAS för trasig IFE på min flight CPH-IAD i plus för ca 3 veckor sedan.

Fick nu en ursäkt och valet att välja mellan 5000EB eller voucher på 50€.

Vet inte vad jag ska välja. Lutar åt poängen då det är så krångligt att boka med voucher.

Edit: Senast jag klagade på trasig IFE reste jag i C och fick välja mellan 8000p eller voucher på 100€

Skrev till SAS för trasig IFE på min flight CPH-IAD i plus för ca 3 veckor sedan.

Fick nu en ursäkt och valet att välja mellan 5000EB eller voucher på 50€.

Vet inte vad jag ska välja. Lutar åt poängen då det är så krångligt att boka med voucher.

Edit: Senast jag klagade på trasig IFE reste jag i C och fick välja mellan 8000p eller voucher på 100€

Fått olika poäng för trasig IFE beroende på vilken klass jag reste i.

Skickat in för trasig IFE i Go CPH-ORD för mig och min bror i torsdags. Vi får se om/när/vad de svarar...

Med tanke på hur de har "förbättrat" ersättningarna på sistone så skulle jag tro 3500 per person eller en muffins voucher

• Gilla
Reactions: El0
Toppen