Senaste nytt

Vad är poängen med poängen??

AwardNexus då...

Ja, men man kan inte specificera enbart SAS flygningar där. Det kommer att visa många andra Star Alliance flygningar.

T ex så här ser det ut när jag sökte Köpenhamn-Tokyo och Tokyo-Köpenhamn för resa i augusti.
Screenshot20140320_6.png

Last edited:
Jag litar inte på att folk här för den uppgiften (sorry, no offence...) - risken är för stor att de själva vill ha awardplatserna...

Kör Lufthansa en ny floodgate i First så finns nog den risken. Men om det är SAS Business för 2-4-1 vi talar om så har jag inget större intresse ;)

Självklart kommer min virtual employee leta alla slags bonusplatser jag kan tänka mig, så du är diskad.

SAS är ett litet bolag avseende långdistans i världens utkant vilket medför att antalet platser är begränsat oavsett det rör sig om business eller ekonomi (som visas i en annan tråd). Det är många som samlar poäng på alla möjliga sätt vilket medför att det finns många poäng som behöver omsättas på få platser.

Många medlemmar är dessutom otroligt naiva som tror att de skall få plats på vad som helst när som helst!

Jag upplever inte att det är speciellt ont om platser inom oneworld med AA även om jag sällan utnyttjar dem för resor utan snarare för uppgraderingar och liknande. Visst det kan vara lite tufft med anslutningsflygen till exempelvis London men absolut inte omöjligt. Och lite längre väntetid mellan planen ger mer tid i loungen :)

Ja, men man kan inte specificera enbart SAS flygningar där. Det kommer att visa många andra Star Alliance flygningar.

T ex så här ser det ut när jag sökte Köpenhamn-Tokyo och Tokyo-Köpenhamn för resa i augusti.
Visa bifogad bild 24094
Jag tolkar trådskaparen att han har två problem
1) Han kan inte hitta några bonusflygningar alls där han kan använda poängen. Det löser exempelvis AwardNexus
2) Han hittar inte sina flygningar där han kan använda 2-4-1... well, här behöver man ha framförhållning om man ska resa Interkontinentalt. Eller använda dom som 50% rabattkuponger.

Toppen