Senaste nytt

Vår första 2-4-1 - vår första first class - i vilken ände börjar man?

Grym info. Tack!
EVA Air Business class på Airbus A330 och Asiana Business class på Boeing 777-200 ser väl inte så roliga ut men två medellånga flygningar med dessa skulle jag nog överleva. Övriga 3 flighter verkar ju vara kanon!
Jag har åkt denna Businessclass på Asiana (A330) och det är absolut inga problem på en kortare flygning i alla fall. Tror jag hade en 3-4 h flight.
 
Tack för tips på trådar om bokning av award i F. Tog en stund att ta sig igenom, men mkt bra info! Fått koll på lite begrepp nu också. :) Tack!
Jag inser nu såhär i efterhand att min fråga var begränsad på information och skall försöka tydliggöra lite.

Kort sammanfattat har jag en 2-4-1 och i skrivande stund ~155k poäng. Jag tror inte jag under året kommer nå mer än styvt 160k poäng så det betyder att vi, om vi ska flyga F är begränsade till USA eller Centralamerika.

Alternativet är att skippa F helt, och flyga business till vår absoluta favoritort Buenos Aires för 140k poäng. Kanske kan det vara en trevlig upplevelse också, det är det ju alldeles säkert. Men då missar jag nog chansen att flyga F forever, för med byte av jobb osv har min flygning numera blivit högst begränsad och några 150k poäng får jag nog inte ihop igen inom överskådlig tid.

Men, om jag preciserar mig lite och säger såhär, ja - vi vill absolut flyga F, gärna med Lufthansa så vi kan få uppleva FCT i Frankfurt. Vi kan vara extremt flexibla på orter både i USA och Centralamerika. Vad jag egentligen skulle vilja veta är, vilka orter bör man mejsla in sig på för att ha god chans att lyckas boka en F under årets slut? Mexiko var ett bra tips, det kan jag absolut tänka mig! Finns det fler ställen i centralamerika ni skulle säga kan vara "enklare" att få tag på F-biljetter till?

Vol
 
Tack för tips på trådar om bokning av award i F. Tog en stund att ta sig igenom, men mkt bra info! Fått koll på lite begrepp nu också. :) Tack!
Jag inser nu såhär i efterhand att min fråga var begränsad på information och skall försöka tydliggöra lite.

Kort sammanfattat har jag en 2-4-1 och i skrivande stund ~155k poäng. Jag tror inte jag under året kommer nå mer än styvt 160k poäng så det betyder att vi, om vi ska flyga F är begränsade till USA eller Centralamerika.

Alternativet är att skippa F helt, och flyga business till vår absoluta favoritort Buenos Aires för 140k poäng. Kanske kan det vara en trevlig upplevelse också, det är det ju alldeles säkert. Men då missar jag nog chansen att flyga F forever, för med byte av jobb osv har min flygning numera blivit högst begränsad och några 150k poäng får jag nog inte ihop igen inom överskådlig tid.

Men, om jag preciserar mig lite och säger såhär, ja - vi vill absolut flyga F, gärna med Lufthansa så vi kan få uppleva FCT i Frankfurt. Vi kan vara extremt flexibla på orter både i USA och Centralamerika. Vad jag egentligen skulle vilja veta är, vilka orter bör man mejsla in sig på för att ha god chans att lyckas boka en F under årets slut? Mexiko var ett bra tips, det kan jag absolut tänka mig! Finns det fler ställen i centralamerika ni skulle säga kan vara "enklare" att få tag på F-biljetter till?

Vol
Du kan inte köra de sista poängen som räcker till Buenos Aires via tex Betalo? Är ju en grym rutt med LH First då den är väldigt lång :)
 
Jag har lyckats finna och boka en ganska bra resa. Men det finns såklart bättre. Stort tack för hjälp så här långt.

Jag har "bara" betalt 140k poäng när det borde kosta 190k poäng. Vilket dilemma. Nu har jag hittat en något bättre bokning vilket jag inte vågar ändra till och att sen i stund boka LH first känns avlägset. Hur hade ni resonerat. Ändrat till en marginellt bättre resa och sen kanske i sista stund fått in LH First eller suttit still i båten och troligtvis sparat 50k poäng?!?
 
Last edited:
Jag har lyckats finna och boka en ganska bra resa. Men det finns såklart bättre. Stort tack för hjälp så här långt.

Jag har "bara" betalt 140k poäng när det borde kosta 190k poäng. Vilket dilemma. Nu har jag hittat en något bättre bokning vilket jag inte vågar ändra till och att sen i stund boka LH first känns avlägset. Hur hade ni resonerat. Ändrat till en marginellt bättre resa och sen kanske i sista stund fått in LH First eller suttit still i båten och troligtvis sparat 50k poäng?!?
Ingen aning om vad du nu bokat och vad det marginella bättre är för något.
Om det bara är marginellt skulle jag nog sitta still i båten och sen boka om till Lufthansa First om det dyker upp.
Frågan du får ställa dig, är det värt 50k poäng för den marginellt bättre resan du hittat, om svaret är ja är det bara boka om direkt.
 
Toppen