Senaste nytt

Vår första 2-4-1 - vår första first class - i vilken ände börjar man?

Om det går så vill jag dock undvika open jaw och kanske lite färre flyg än vad du hade. Tänker 7-8 flyg med start CPH.

Om det går så vill jag dock undvika open jaw och kanske lite färre flyg än vad du hade. Tänker 7-8 flyg med start CPH.
CPH-FRA-SIN-CGK // DPS-BKK-TYO-FRA-CPH
Så kan du flyga kanske och köpa valfritt mellan CGK-DPS, anledningen till att flyga till Jakarta är för att få in Singapore First men det går ju att skippa.

Denna rutt skulle funka utmärkt. En billig ekonomi biljett CGK-DPS är inget problem. Skulle dock uppskatta ett konkret förslag med tider som går att boka.

Denna rutt skulle funka utmärkt. En billig ekonomi biljett CGK-DPS är inget problem. Skulle dock uppskatta ett konkret förslag med tider som går att boka.

Det är nästan bättre att du sätter dig ner med expertflyer (gratis i 5 dagar) för att hitta den rutt som passar dig bäst, med hänsyn taget till vilka länder du vill passera, flygbolag du vill resa med, flygtyper och kabiner du föredrar samt lounger du vill besöka.
Det är ett ganska tidskrävande arbete, men också väldigt roligt och lärorikt.

Edit: alternativt startar en ny tråd med ifylld frågemall.

Last edited:
Jag hoppades att någon skulle hitta något lämpligt rent rutinmässigt i o m att jag är öppen både när det gäller tidpunkt och rutt.

Jag hoppades att någon skulle hitta något lämpligt rent rutinmässigt i o m att jag är öppen både när det gäller tidpunkt och rutt.
Problemet är att du är så öppen med tidpunkten, att söka igenom "allt" under 2 månaders tid tar väldigt mycket tid i anspråk.
Även om man har specifika datum att förhålla sig till så pratar vi troligtvis några timmars jobb för att få ihop allt.

Du kan ju alltid köra the easy way och söka på CPH-BKK och BKK-DPS samt omvänt på vägen hem och se vad som kommer upp via Uniteds sida.

Jag förstår.
Nu är jag inget proffs på samma sätt som många andra här, men jag har lagt ganska mycket tid på en egen bokning den senaste veckan.
Just det där med hur man ska positionera sig för en ev. Lufthansa F, med ordentligt med tid i FCT, utan att riskera att få flyga ekonomi om inget annat dyker upp kan vara rätt pilligt och tar tid.

Fast det är klart. En del här kanske gör det snabbt och kan kolla upp det smidigt, men då lär man sig ju inget ;)

Nu handlar de inte om tidsbesparing för min del. Jag hittar ingen bra rutt. Tacksam om någon kan hjälpa mig. Kanske 10k HH poäng kan uppmuntra.

CPH-FRA-SIN-CGK // DPS-BKK-TYO-FRA-CPH
Så kan du flyga kanske och köpa valfritt mellan CGK-DPS, anledningen till att flyga till Jakarta är för att få in Singapore First men det går ju att skippa.

Nu handlar de inte om tidsbesparing för min del. Jag hittar ingen bra rutt. Tacksam om någon kan hjälpa mig. Kanske 10k HH poäng kan uppmuntra.

Hej, Den rutt som @palmen föreslog behöver väl inte vara så svår att söka upp via tex Uniteds sida? Är lite osäker på hur man bäst söker legget med Singapore First, men det finns det garanterat ett tråd för.

Kolla lite i första inlägget i denna tråd:

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Att sitta och leta och trixa och fixa med award tillgång är ju nästan 50% av grejen :)

Toppen