Senaste nytt

Växla till dollar eller ta ut dollar på plats?

Hade bifogat en bild på ett exempel med tre stycken uttag med Coop MM men såklart strular deras webbsida ÄNNU IGEN... "Något gick fel, vänligen försök igen senare" :mad:

Min tjej har ett amerikanskt kort (Citibank) och då kan man tydligen ta ut pengar avgiftsfritt på 7-Eleven. Jag lyckades inte få Coop MM funka alls i automaterna på 7-Eleven.

bankomat_usd01.jpg
bankomat_usd02.jpg

Alltså med Forex var valutakursen för 20 dollar 9,7185 och med Bankomaten 9,339.

Du behöver mer kontanter där än vad som gäller i jämförelse med USA t.ex. En hel del matställen (om vi pratar enklare restauranger) tog inte alltid kort, vill du åka kommunalt och ska ladda dessa kort så kan du bara gör det med kontanter t.ex.
Följdfrågan blir då om det är billigare att växla på plats eller om jag skall växla in på Forex ?

Följdfrågan blir då om det är billigare att växla på plats eller om jag skall växla in på Forex ?
Om vi pratar om svenska kronor mot US dollar, tror jg att det är alltid bättre kurs i Sverige än i USA.
Dessutom växlingkontor på flygplatserna i USA tenderar att ta ut avgift utöver redan dålig växlingskurs.

Om vi pratar om svenska kronor mot US dollar, tror jg att det är alltid bättre kurs i Sverige än i USA.
Dessutom växlingkontor på flygplatserna i USA tenderar att ta ut avgift utöver redan dålig växlingskurs.
Nej , jag tänkte på Hong Kong då jag lånade tråden för frågor om det några inlägg bak ?

Jag brukar växla 100 USD i små valörer hos Forex innan resan till USA, för att ha till dricks. Resten tar jag ut i bankomat, avgiften har varit från 0 USD till 4 USD, och det har alltid blivit billigare än Forex.

Ja, det fungerar bra, vissa automater kan dock ha lägre begränsningar och då måste man göra fler uttag.

Santanderkortet i sig är begränsat till 800 EUR, så mer än så går inte att ta ut på en gång oavsett automat.

Tar de någon avgift för uttaget? Tänker på om det läggs på en avgift på uttagsbeloppet?

Toppen