Senaste nytt

Växla till dollar eller ta ut dollar på plats?

Elias

Medlem
Försökte ta ut pengar i St George i Utah på Walmart och där var det en avgift på 3$. Försökte ta ut 80$.
Gjorde liknande försök i Las Vegas, tog ut 200$, och där var det inga avgifter.
Finns ca 425000 bankomater i USA så finns nog en deeeel variationer :rolleyes:
 
på listan jag länkade till står det att det är avgift på vissa Walmart:

Walmart (non-MoneyPass and non-Cardtronics locations)


borde väl gå att se mer exakt vilka mha den här sidan
Find MoneyPass
Jag hittade några bankomater på den listan i New Orleans som skulle vara avgiftsfria, men icke, de tog alla uttagsavgift. Jag löste det genom att jag betalade med mitt kort för ett pensionärsgäng som skulle in på Mardi Gras museum och så fick jag kontanter av dem.

Wells Fargo verkar inte debitera uttagsavgift: Revolut har lanserats i Norden | Sida 14 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

Homer

Medlem
Funkar det att göra uttag i samband med köp i affärer i USA, såsom det gör i Sverige hos Ica, Willys, Hemköp, etc?

Jag testade på CVS pharmacy (eller om det var Walgreens) där det hade en skylt att det gick upp till $35
men det funkade inte, möjligt att det måste vara ett amerikansk kort och/eller ett debit kort.

Wells Fargo verkar inte debitera uttagsavgift


Njaäe, det kanske varierar mellan olika platser, men jag fick betala $3 i en håla i Kalifornien för några veckor sedan
 

Berglund

Medlem
Wells Fargo är väl bäst i klassen på att debitera avgifter?! Har mycket svårt att tro att de skulle tillåta gratis uttag i sina bankomater.
 

M.K

Medlem
Wells Fargo är väl bäst i klassen på att debitera avgifter?! Har mycket svårt att tro att de skulle tillåta gratis uttag i sina bankomater.

Verkar variera hos dem som jag skrev om i annan tråd idag. Första ATM jag testade i NYC ville de ha $5 så hoppade det. Fick gratis uttag vid nästa ATM.
 
Toppen