Senaste nytt

Värt med omväg via London för att flyga A380 med Singapore Airlines?

squeezen

Medlem
Den finns väl på alla mittrader i business om jag förstått reserapporterna rätt? Däremot tycks det vara lite mer benutrymme på dessa rader
Njae, tror @Magnus Lindskog är på nåt här för att i seatmappen ser det ut såhär;
https://www.singaporeair.com/saar5/pdf/OurFleet/A380-BusinessandSuites-upperdeck-4class.pdf

@Canadien som jag tolkat läggs nån madrass över just denna för att få känslan av en enhetlig säng. Nu lyfter ju iaf min LHR-SIN lunchtid så blir väl begränsat sov i vilket fall.
 
Skulle vilja ha lite åsikter igen på frågeställningen i första-posten. Står nämligen inför samma val, dock på sträckan Singapore till Zürich, istället för Stockholm (Köpenhamn och London inte aktuellt). Har åkt A380 förr, så själva flygplansmodellen i sig är inte intressant.
 

agehall

Medlem
Skulle vilja ha lite åsikter igen på frågeställningen i första-posten. Står nämligen inför samma val, dock på sträckan Singapore till Zürich, istället för Stockholm (Köpenhamn och London inte aktuellt). Har åkt A380 förr, så själva flygplansmodellen i sig är inte intressant.
Jag hade tittat på flygtiderna - jag är inte helt förtjust över att få ett stopp i Moskva som man får när man flyger direkt från Stockholm.
 

Canadien

Medlem
Jag hade tittat på flygtiderna - jag är inte helt förtjust över att få ett stopp i Moskva som man får när man flyger direkt från Stockholm.
Du får ett stopp hur du än gör. Föredrar bekvämt första ben kort enkelt stopp på DME framför obekväm serviceovillig SK Plus samt längre och omständligare stopp i Köpenhamn. (Ja jag har åkt bägge vägarna)
 

agehall

Medlem
Du får ett stopp hur du än gör. Föredrar bekvämt första ben kort enkelt stopp på DME framför obekväm serviceovillig SK Plus samt längre och omständligare stopp i Köpenhamn. (Ja jag har åkt bägge vägarna)
Ett stopp ja, men frågan är när under resan. Och det finns väl inget krav på att flyga SAS till Zurich, man kan väl lika gärna flyga Swiss?
 

toer00

Medlem
Då kommer nästa fråga om någon som har järnkoll på SQ:s A380..?
Vissa är tyddigen helt och innehåller den nya business kabinen ref. http://www.businessclass.se/singapore-airlines-nya-a380-kommer-till-london/
Och vissa av de äldre renoveras...

Jag är inbokad SIN - LHR den 27 April med SQ 322 som går som tydligen har den nya kabinen och är en helt ny A380. BAserat på at hela upper deck är business och den har rad 97 som sista.
Men skulle nästan föredra att åka den 28 April med SQ 308 som också är en 388 men den har bara vrad 96 som sista...?

Någon som kan ge klarhet?
 
Då kommer nästa fråga om någon som har järnkoll på SQ:s A380..?
Vissa är tyddigen helt och innehåller den nya business kabinen ref. http://www.businessclass.se/singapore-airlines-nya-a380-kommer-till-london/
Och vissa av de äldre renoveras...

Jag är inbokad SIN - LHR den 27 April med SQ 322 som går som tydligen har den nya kabinen och är en helt ny A380. BAserat på at hela upper deck är business och den har rad 97 som sista.
Men skulle nästan föredra att åka den 28 April med SQ 308 som också är en 388 men den har bara vrad 96 som sista...?

Någon som kan ge klarhet?
Den nya konfigurationen har First på övervåningen så om det bara är business på övervåningen på ditt flyg är det nog de gamla sätena.
 
Toppen