Välkomstbonus på SAS EuroBonus Mastercard

rundaqvisten

New member
Har nyligen skaffat SAS EuroBonus World Mastercard, gjort mina 3 köp och väntar på välkomstbonusen på 3000p.

Ska uppgradera till Premium, men vill ogärna gå miste om bonusen innan jag går vidare. Villkoren säger att de sätts in inom 3 månader förutsatt att man fortfarande har kvar kortet.

Nån som har erfarenhet av detta? Är det lugnt att uppgradera nu eller måste man vänta till poängen är på kontot?

rundaqvisten skrev:Har nyligen skaffat SAS EuroBonus World Mastercard, gjort mina 3 köp och väntar på välkomstbonusen på 3000p.Ska uppgradera till Premium, men vill ogärna gå miste om bonusen innan jag går vidare. Villkoren säger att de sätts in inom 3 månader förutsatt att man fortfarande har kvar kortet.Nån som har erfarenhet av detta? Är det lugnt att uppgradera nu eller måste man vänta till poängen är på kontot?Klicka för att utvidga...

Jag skaffade World i höstas och de 3000 poängen trillade in på kontot nästkommande månadsskifte. Veckan efter uppgraderade jag till Premium och fick de 10.000 poängen nästkommande månadsskifte. Mitt tips är att vänta tills du ser de 3000 poängen på ditt konto.

Jag hade World, fick min välkomstkampanj. Uppgraderade till premium i appen och gjorde minst 3 köp. Men kan inte se att 10k poäng har registrerats. Ser inte det på Sas.se eller saseurobonusmastercard.se. Vet ni om det tar tid?

Jag uppgraderade till Premium i början av februari. Gjorde 3 köp den 11:e, men bonusen dök inte upp förrän månadsskiftet feb/mars.

Kan vara så att den delas ut när månadens räkning summeras.

rundaqvisten skrev:Poängen som tjänas in via pointearner, räknas den in mot FlyPremium?Klicka för att utvidga...

McFace skrev:Alla poäng du tjänar in räknas mot flypremium. Poäng från pointearner är poäng du tjänar in. Ergo...Klicka för att utvidga...
Alla poäng av typerna Extrapoäng och baspoäng är väl de som räknas? Inte de av typen statuspoäng (de som bara räknas mot status och inte kan spenderas)

rundaqvisten skrev:Nej, på denna sidan:Med SAS EuroBonus Mastercard Premium får du Fly Premiumstår det:Poäng överförda från familjemedlemmar eller vänner och de 1000 månatliga poängen, som kan höja din EuroBonus nivå, räknas inte med i saldot

Man måste alltså tjänat in poängen själv. Därav min fråga ang pointearner.Klicka för att utvidga...
Det är inte vad som avses, de syftar på överförda poäng från annans Eurobonus-konto (och statuspoängen). Poäng från Point earner räknas in i Fly Premium.

Funderar ev på att nedgradera mig från Premium till det enklare Mastercard pga att jag inte använder det så mkt. Någon som har erfarenhet om man får förmånerna precis som vid uppgradering (dvs 3000 eb poäng + halva priset första året) eller om man går miste om det?

Intheair skrev:Funderar ev på att nedgradera mig från Premium till det enklare Mastercard pga att jag inte använder det så mkt. Någon som har erfarenhet om man får förmånerna precis som vid uppgradering (dvs 3000 eb poäng + halva priset första året) eller om man går miste om det?Klicka för att utvidga...
Vid nedgradering har jag aldrig varit med om att det delats ut välkomstbonusar, oavsett företag

Intheair skrev:Funderar ev på att nedgradera mig från Premium till det enklare Mastercard pga att jag inte använder det så mkt. Någon som har erfarenhet om man får förmånerna precis som vid uppgradering (dvs 3000 eb poäng + halva priset första året) eller om man går miste om det?Klicka för att utvidga...
Lyckades få halva priset men inga poäng när jag nedgraderade för 1-2 år sedan.

Ser man någonstans att välkomstbonusen är på gång innan den syns på saldot hos SAS? T.ex. under Eurobonussektionen i EBMC-appen.. Eller blir det en happening när saldot tickar upp?

ekf skrev:Ser man någonstans att välkomstbonusen är på gång innan den syns på saldot hos SAS? T.ex. under Eurobonussektionen i EBMC-appen.. Eller blir det en happening när saldot tickar upp?Klicka för att utvidga...
Jag har sett den i EBMC-appen vill jag minnas.

Är det någon som vet om man fortfarande kan teckna ett SAS Mastercard Classic (få 5,000 poäng i välkomstbonus), sedan byta till Premium och få 10,000 i bonus? Eller måste man välja ett av korten?

mostlyjack skrev:Är det någon som vet om man fortfarande kan teckna ett SAS Mastercard Classic (få 5,000 poäng i välkomstbonus), sedan byta till Premium och få 10,000 i bonus? Eller måste man välja ett av korten?Klicka för att utvidga...
Det är väl bara 3k poäng, eller har det ändrats?

Mig veterligen har inget ändrats från tidigare, men länge sedan någon rapporterade

palmen skrev:Det är väl bara 3k poäng, eller har det ändrats?Mig veterligen har inget ändrats från tidigare, men länge sedan någon rapporteradeKlicka för att utvidga...
Såg något om en tillfällig kampanj med 5000 poäng nyligen, men minns inte var.

Ja de har haft 5k senaste 2-3 månaderna något, tillbaka på 3k nu. De har dessa 5k kampanjer då och då.

Aldrig något annat än 10k för Premium dock.

Back