Senaste nytt

Välkomstbonus på SAS EuroBonus Mastercard

Nej, på denna sidan: Med SAS EuroBonus Mastercard Premium får du Fly Premium står det:

Poäng överförda från familjemedlemmar eller vänner och de 1000 månatliga poängen, som kan höja din EuroBonus nivå, räknas inte med i saldot

Man måste alltså tjänat in poängen själv. Därav min fråga ang pointearner.
Det är inte vad som avses, de syftar på överförda poäng från annans Eurobonus-konto (och statuspoängen). Poäng från Point earner räknas in i Fly Premium.

Funderar ev på att nedgradera mig från Premium till det enklare Mastercard pga att jag inte använder det så mkt. Någon som har erfarenhet om man får förmånerna precis som vid uppgradering (dvs 3000 eb poäng + halva priset första året) eller om man går miste om det?

Funderar ev på att nedgradera mig från Premium till det enklare Mastercard pga att jag inte använder det så mkt. Någon som har erfarenhet om man får förmånerna precis som vid uppgradering (dvs 3000 eb poäng + halva priset första året) eller om man går miste om det?
Vid nedgradering har jag aldrig varit med om att det delats ut välkomstbonusar, oavsett företag

Lyckades få halva priset men inga poäng när jag nedgraderade för 1-2 år sedan.

Ser man någonstans att välkomstbonusen är på gång innan den syns på saldot hos SAS? T.ex. under Eurobonussektionen i EBMC-appen.. Eller blir det en happening när saldot tickar upp?

• Gilla
Reactions: Gus
Är det någon som vet om man fortfarande kan teckna ett SAS Mastercard Classic (få 5,000 poäng i välkomstbonus), sedan byta till Premium och få 10,000 i bonus? Eller måste man välja ett av korten?

Är det någon som vet om man fortfarande kan teckna ett SAS Mastercard Classic (få 5,000 poäng i välkomstbonus), sedan byta till Premium och få 10,000 i bonus? Eller måste man välja ett av korten?
Det är väl bara 3k poäng, eller har det ändrats?
Mig veterligen har inget ändrats från tidigare, men länge sedan någon rapporterade

Ja de har haft 5k senaste 2-3 månaderna något, tillbaka på 3k nu. De har dessa 5k kampanjer då och då.

Aldrig något annat än 10k för Premium dock.

Toppen