Senaste nytt

Utveckling av nya tjänster med api.flysas.com

Tomten var snäll i år! Tack så mycket!

Dock vill jag förklara varför det oftast inte går att att boka på SAS hemsida via önskemålet ovan - det går ju inte att boka open jaw-biljetter på SAS hemsida, då måste man ju ringa in till Tallinn. Skulle ni inte kunan fixa detta? Då blir Tallinn också mindre belastade, så det borde ju ligga i ert egenintresse?

Ambitionen är överlag alltid att det du kan boka via telefon även ska gå att boka online, dock kan det ibland vara betydligt mer komplex att få till online jmf de verktyg ett callcenter har (tack vare denna härliga bransch som är rätt krånglig och där få flygbolag håller sig helt till standarder, om nu sådana ens finns :) ) alternativt kan det ibland vara så att kostanden att få till motsvarande funktion online helt enkelt inte går att räkna hem pga för få bokningar i ett specifikt scenario.

En annan utmaning är att det är ”så mycket enklare” offline i gds-verktyg än att få till vissa funktioner online. Men skam den som ger sig :)

Awardhacks beter sig konstigt när jag kollar, sen 1 dygn tillbaka. Varje ändring av parameter (stad, datum, antal platser, enkel/retur etc) ger bara ett resultat som ser ut så här. Gör jag nåt fel? (i det här fallet så fastnade faktiskt EWR, men oftast resettar sökningen till att visa alla platser, oavsett destination, datum, etc.)
screenshot-awardhacks.se-2019.12.31-22_54_27.png

Først og fremmest tak for en fornem tjeneste!

Nu da SAS har skiftet fra NRT til HND i Tokyo - bliver toolet også opdateret med denne nye lufthavn?

Hur är det med Air China? Är de inte med i databasen? Jag får inga sökträffar på dem på AwardHacks (Search A*), men när man söker på SAS-sida så får man träffar.

Først og fremmest tak for en fornem tjeneste!

Nu da SAS har skiftet fra NRT til HND i Tokyo - bliver toolet også opdateret med denne nye lufthavn?
Jag har samlat in detta data ett tag men gränssnittet har inte kunnat visa dem. Nu har jag lagt till stöd för specialkoder (TYO,NYC) och en sökning på Tokyo visar både NRT och HND. Det finns dock inte en enda businessbiljett till eller från Haneda.

De släpper inget (inte ens Go) vid +329 dagar och vid +125 släpps med några få undantag bara Go.

Bevakningarna är per flygplats så ni måste lägga till bevakning på HND. När NRT har fasats ut kan jag göra en massuppdatering av dessa till HND.

Last edited:
Jag har samlat in detta data ett tag men gränssnittet har inte kunnat visa dem. Nu har jag lagt till stöd för specialkoder (TYO,NYC) och en sökning på Tokyo visar både NRT och HND. Det finns dock inte en enda businessbiljett till eller från Haneda.

De släpper inget (inte ens Go) vid +329 dagar och vid +125 släpps med några få undantag bara Go.

Bevakningarna är per flygplats så ni måste lägga till bevakning på HND. När NRT har fasats ut kan jag göra en massuppdatering av dessa till HND.
Grymt. Om du bara visste hur mycket tid och energi din webbtjänst sparat mig! Den är alltid steg nummer 1 i flödet när jag söker efter businessresor!

Toppen