Senaste nytt

Utveckling av nya tjänster med api.flysas.com

Wendestam

Medlem
Så, då har jag hämtat data för alla långdistansflyg närmaste 11 månaderna. Finns 2200 businesstolar fördelade på 967 flygningar. Tillgången ser väldigt olika ut för de olika destinationerna men totalen är nog högre än jag hade gissat på.

När datainsamlingen snurrat ett tag kommer vi få detaljerad statistik på hur mycket som släpps och när.

Har inte byggt någon sökfunktion men däremot en enkel sida som listar tillgängliga flighter rakt upp och ner. SAS business award availability - Travelhacks
Underbart!! :)
Fixade två stolar i Augusti t.o.r till Chicago där det finns vänner att besöka. Stort tack för en bra tjänst!!:):)
 

JacobG

Medlem
För att inte stressa sönder deras API tänker jag mig ett schema i stil med:
  • Hämta data för sista veckan (runt 330 dagar) flera gånger om dagen
  • Kontrollera befintliga platser några gånger om dagen.
  • Kontrollera flygningar utan tillgång var tredje dag.
När det här snurrat några veckor bör jag ha underlag för att göra bättre schemaläggning.
Se ovan inlägg som svar på föregående fråga.
 

LSH

Medlem
Jag tror bara det är renskrapat vinterhalvåret till Miami. Igår fanns det nya awardplatserna första dagarna i maj 2018, men däremellan var det helt tomt.
Jag har hämtat data i en månad och inget har dykt upp i perioden november - april. Inte ens i ekonomi. Börjar dock trilla in platser nu runt 329-dagarshorizonten och de verkar få ligga kvar. Hämtar inte ARN-MIA.
 

LSH

Medlem
Det är stående ovation som gäller på SAS travelhacks siten. En av de mest tillgängliga och info-späckade sidor jag sett vad gäller awardresor. Drömmen vore att ha en för varje bolag.
Tack!

@Faustus har skapat den utmärka awards.nu som fokuserar på förstaklassbiljetter inom Star Alliance. Han kommer när tid ges att importera "mitt" data till sin tjänst och då är vi en bit på väg.
 
Toppen